اسدالله-خالد-کم‌کاری‌های-ارتش-توجیه-پذیر-نیست

سرپرست جدید وزارت دفاع از نیروها و فرماندهان ارتش نیز خواست که پس از این نباید کم‌کاری‌های شان را با کمک نکردن خارجی‌ها توجیه کنند.

به گزارش افغان نیوز: اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور روز شنبه(8، جدی) در مراسم معرفی خودش به‌عنوان سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت که نیروهای ارتش افزون بر خشن‌تر شدن، کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار مناسب با اسیران جنگی و حقوق بشر را نیز در نظر داشته باشند.

او خطاب به سربازان گفت: « توقعم این است که با وجودی که در مقابل دشمن خشن و بی‌رحم می‌باشد، همانقدر در مورد کاهش تلفات ملکی، وضعیت خوب با اسیران جنگی که هم وظیفه قانونی و هم وظیفه شرعی ما است، در نظر گرفتن حقوق بشر باید کوشا باشد.»

سرپرست جدید وزارت دفاع از نیروها و فرماندهان ارتش نیز خواست که پس از این نباید کم‌کاری‌های شان را با کمک نکردن خارجی‌ها توجیه کنند. آقای خالد گفت که نیروهای خارجی، حمایت قاطع و امریکایی‌ها به‌خاطر آموزش و مشوره‌دهی و نیز برای بودن در کنار نیروهای امنیتی افغان در این کشور حضور دارند ولی مالک افغانستان خود افغان‌ها است و تصمیم گیری نیز باید به‌دست خود افغان‌ها باشد.

آقای خالد هشدار داد که «دیگر نمی‌خواهم بشنوم که این کار به‌خاطر توجه نکردن امریکایی‌ها و… است.»

وی گفت که پس از این زخمیان نیروهای ارتش برای مدت طولانی در میدان‌های جنگ نخواهد ماند و به زودترین فرصت به شفاخانه‌ها منتقل خواهند شد.

سرپرست وزارت دفاع گفت: «به سرباز در جبهه اطمینان می‌دهم که با آخرین تلاش‌های خود اگر خدا نخواسته در آینده این طور یک چیزی را داشتیم، دیگر اجازه نخواهیم داد. اگر شنیدم در جایی زخمی مانده و ما انتقالش کرده نمی‌توانیم، مطمیین باشید که وزیر دفاع تان را خواب نمی‌برد، تمام وزارت را در حرکت خواهد آورد تا آن زخمی به شفاخانه انتقال داده شود.»

این جدیت آقای خالد درحالی مطرح می شود که رئیس‌جمهور غنی طی یک تماس تلفنی، نقش کنفرانس سعودی را در راستای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان ارزنده خواند و گفت که این کنفرانس یک گام خوبی برای مراحل بعدی خواهد بود.

اسدالله خالد: کم‌کاری‌های ارتش توجیه پذیر نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد