مرتضوی-باید-از-اتمر،-نبیل-و-صالح-معذرت‌خواهی-کند

حنیف اتمر از شاه حسین مرتضوی به دلیل اینکه حمایت وی، رحمت‌الله نبیل و امرالله صالح را از مناطق مرکزی شرم آور خوانده بود، خواست تا از این شخصیت ها معذرت‌خواهی کند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی اشر‌ف‌غنی در واکنش به اظهارات شاه‌حسین مرتضوی؛ معاون سخنگوی ارگ که حمایت‌های آقای اتمر، رحمت‌الله نبیل و امرالله صالح از اعتراض‌های اخیر کابل و مردم مناطق مرکزی را «بی‌شرمی» خوانده بود، خواسته تا شاه‌حسین مرتضوی از این شخصیت‌ها معذرت‌خواهی کند.

آقای مرتضوی به دنبال حمایت‌ این افراد از مردم مناطق مرکزی و اعتراض‌های کابل، در توییتر خود نوشت: “جناب اتمر، نبیل، صالح و زاخیلوال! در زمان مأموریت‌تان چند هزاره را اجازه کار و فعالیت دادید؟ چندبار به دایکندی و جاغوری رفتید؟ آیا سیاست‌مدار افغان چیزی به‌نام شرم را هم می‌شناسند؟؟”

در واکنش به توییت مرتضوی، دفتر حنیف اتمر اعلام کرد: “اگر امروز اتمر یا زاخیلول یا صالح یا نبیل برای مردم هزاره صدا بلند می‌کنند، بی شرمی نه؛ بلکه احساس همدردی‌ای‌ است که هر فرد این ملت در مقابل هموطنان مظلوم ما، چه در جاغوری و مالستان و یا فراه و ننگرهار و ارزگان، احساس می‌کنند”.

این درحالی است که تروریستان طالب هفت روز قبل به طور گسترده از مرز ولسوالی گیلان و منطقه لرگه ولسوالی مقر به منطقه اوتقول و داوود ناوه انگوری ولسوالی جاغوری حمله کردند. اکنون جنگ در ولسوالی های مالستان و جاغوری جریان دارد و در نتیجه این درگیری ها صد ها خانواده آواره شده اند.

مرتضوی باید از اتمر، نبیل و صالح معذرت‌خواهی کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد