اعزام-نیروی-افغانستانی-به-نام-کار-به-کام-جنگ

کارگران معترض در عربستان ، همزمان با روز جهانی کارگر ،به دلیل عدم دریافت دستمزدهایشان اقدام به تظاهرات وآتش زدن وسایط نقلیه کردند این در حالی است که مسئولین وزارت کار و امور اجتماعی کشور از اعزام کارگر به عربستان خبر دادند.

به گزارش افغان خبر: همزمان با روز جهانی کارگر تظاهرات اعتراض آمیزی در شهر مکه از سوی کارگران معترض که ماه ها از دریافت دستمزدهایشان محروم بودند، برگزار گردید.

به گزارش رسانه های عربستان معترضان خشمگین چندین دستگاه موترهای ملی بس یک شرکت را به آتش کشیدند.

روزنامه الوطن چاپ عربستان، هویت اکثر کارگران معترض را خارجیان مقیم آن کشور عنوان کرده است.

گزارش ها در حالی از وضعیت بد اشتغال در عربستان منتشر می گردد، که در ماه های گذشته معین وزارت کار و امور اجتماعی کشورمان در مراسم افتتاح یک مرکز آموزشی و حرفه ای در ولایت هرات از پیشرفت گفتگوها برای اعزام کارگران به عربستان خبر داد.

دراینجا این سوال پیش می آید، که دولت عربستان وقتی قادر به ایجاد اشتغال برای اتباع خود و خارجیانی که در آنجا زندگی می کنند، نیست وبا شرایط سقوط قیمت نفت در بازار های جهانی و مشکلات مالی روبرو است، پس از نیروهای کاری افغانستانی در کجا می خواهد استفاده کند؟

از سویی هم گزارشها از مناطق جنوب کشورحکایت از آن دارد که در ماه های گذشته گروه هایی در قالب جذب کارگر برای شرکت ها ی عربستان وامارات ، اقدام به ثبت نام و اعزام کارگران کشورمان کرده اند .

اما خانواده های این کارگران در صحبت با موسسات کمک کننده و اجتماعی اذعان داشتند که این کارگران به بهانه کار از افغانستان خارج و به میدان های جنگ در یمن فرستاده می شوند.

بیشتر کارگرانی که تا کنون اعزام شدند، از ولایت های زابل و قندهار که در جنوب افغانستان قرار دارند، می باشند.

عربستان در ماه های گذشته با کاهش قیمت نفت در بازار جهانی و حضور در جنگ یمن هزینه های فراوانی را متحل شده است، که دولت این کشور را با بحران مالی مواجه ساخته است.

اعزام نیروی افغانستانی به نام کار به کام جنگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد