تخطی-های-پاکستان-در-خط-فرضی-دیورند-نگران-کننده-است

شورای امنيت ملی تخطی های اخیر پاکستان را در امتداد خط فرضی دیورند خلاف حقوق و موازین بین المللی خوانده، آنرا سبب نگرانی دانسته و در این زمینه هدایات لازم را به نهاد های امنیتی و ارگان های مربوطه صادر کرده است.

به گزارش افغان خبر: پاکستان در ماه های گذشته با انجام حملات راکتی از کشورش به سوی افغانستان باعث افزایش تنش ها گردید.

بعد از آن روابط سیاسی و اقتصادی میان افغانستان و پاکتسان کاهش یافت و حتی بندر تورخم برای بیش از دوهفته بروی رفت و آمد مسدود بود.

اما بعد از آن پاکستان تخطی های دیگری را در امتداد این خط انجام داد از ساخت تاسیسات تازه تا افتتاح دروازه در منطقه تورخم.

همچنان در این اواخیر دروازه دوستی که در منطقه چمن موقعیت دارد در جنوب افغانستان برای مدت دو هفته بسته بود و به تازگی آن کشور از موترهای حامل صادرات افغانستان پول های بیشتری تقاضا دارد این مشکلات را افغانستان تخطی بین المللی دانسته و شورای امنیت ملی در این مورد ستوراتی را به مقام های نظامی و دیپلوماسی ارایه کرده است.

همچنان شورای امنیت ملی با تأکید بر تأمین امنیت شهروندان و توجه بیشتر نیروهای دلیر دفاعی و امنیتی کشور، به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم را جهت اتخاذ تدابیر مؤثر امنیتی صادر نمود.

در این جلسه وزرای سکتور دفاعی و امنیتی با ارائه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ننگرهار، کندز، فاریاب، سرپل، غور، غزنی و بغلان، از شجاعت، درایت و شایستگی و دستآوردهای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور در عملیات های اخیر به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنانرا در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند.

در اخیر، گزارش برنامه ها و آمادگی های کمیسیون برگزاری بزرگداشت از هفته شهید از سوی معاون دوم مقام عالی ریاست جمهوری در جلسه ارایه گردید.

تخطی های پاکستان در خط فرضی دیورند نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد