افتتاح-سیستم-جدید-بایومتریک-برای-جلوگیری-از-فساد

وزرات کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین به منظور جلوگیری از فساد اداری، تطبیق قانون و ایجاد سهولت برای تادیه حقوق وارثین شهدا و اشخاص معلول، سیستم جدید بایومتریک را افتتاح نمود.

به گزارش افغان نیوز: فیض‌الله ذکی؛ وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین امروز شنبه( 28 – دلو) درکابل، طی نشست خبری برای جلوگیری از فساد اداری و ایجاد سهولت برای تادیۀ حقوق ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت، سیستم جدید بایومتریک سازی را رسما افتتاح نمود.

آقای ذکی افزود:« روند بایومتریک سازی از دوسال به این طرف آغاز شده است که حدود 34 هزار نفر بایومتریک شده بودند و اکنون بیش از 90 هزار متقاعدین و ورثه شهدا و اشخاص دارای معلولیت بایومتریک شده اند.»

وی می گوید که تعداد متقاعدین در سراسر کشور به 134 هزار تن می رسد که 107 هزار تن شان در مرکز و 27 هزار تن آنان در ولایت ها ثبت می باشند.

وی گفت: روند بایومتریک سازی از مرکز آغاز شده بود که از 107 هزار به 90 هزارو 250 تن رسیده است.

آقای ذکی خاطرنشان ساخت، پس از این پرداخت حقوق از طریق حساب های بانکی و بصورت دیجیتلی صورت خواهد گرفت.

 او گفت، روند بایومتریک سازی، اکنون در چهار ولایت« کندهار، ننگرهار، بلخ و هرات» انتقال داده شده که در آینده، این روند در تمام ولایت های کشور تطبیق و عملی خواهد شد.

وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین تاکید داشت، تا پایان ماه جوزای سال 1397، در سراسر کشور به طور کلی روند بایومتریک سازی متقاعدین باید پایان یابد.

وی همچنان تصریح نمود، درگذشته تعداد زیادی از مفسدین و متقلبان با استفاده از دستگاه جعل و تقلب، حقوق متقاعدین، ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت را می خوردند، اما با تطبیق و عملی شدن بایومتریک سازی، جلو فساد و تقلب آنان گرفته خواهد شد.

به گفته آقای ذکی، درنتیجه جنگ و حملات تروریستی حدود 298 هزارو 613 تن اشخاص دارای معلولیت، شهید و متقاعد در کشور اند که مبلغ 15 میلیارد افغانی تخصیص سالانه شان می باشد.

وی همچنان ضمن سخنان شان افزود که با افزایش نیروی کاری درکشور، نرخ بیکاری دو درصد افزایش یافته است.

این درحالی است که شمارزیادی از متقاعدین، ورثۀ شهدا و اشخاص دارای معلولیت از عدم پرداخت به موقع حقوق شان شاکی بوده و می گویند که روند توزیع حقوق بسیار به کندی پیش می رود و حتی حقوق آنان از سوی مفسدین غارت می شود.

افتتاح سیستم جدید بایومتریک برای جلوگیری از فساد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد