رأی-دهی-در-یک-فضای-مصئون-برگزار-می‌شود

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان اظهار داشت که ما به افزایش کنترول بالای جمعیت ادامه خواهیم داد. به این معنی که رأی دهی در یک فضای مصئون برگزار می‌شود که ما را به سوی یک انتخابات با اعتبار سوق خواهد داد.

به گزارش افغان نیوز: جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان که اخیراً از طریق ویدیو کنفرانس با خبرنگاران در پنتاگون صحبت می‌کرد گفت؛ با حاکمیت بیشتر حکومت افغانستان بالای مناطق مختلف، مشارکت مردم در انتخابات آینده بیشتر خواهد شد.

وی، این مشارکت را برای افغانستان حیاتی توصیف کرد.

او گفت: "کنترول بالای هشتاد در صد جمعیت در دو سال آینده برای انتخابات پیشرو خیلی‌ها مهم است. هزاران مرکز رأی دهی، بین هفت تا هشت هزار مرکز در سرتاسر کشور فعال خواهند بود. بناً ما به افزایش کنترول بالای جمعیت ادامه خواهیم داد. به این معنی که رأی دهی در یک فضای مصئون برگزار می‌شود که ما را به سوی یک انتخابات با اعتبار سوق خواهد داد. رأی دهی نظارت خواهد شد زیرا مناطق مختلف از سوی حکومت مصئون نگهداشته می‌شوند. این ما را به سوی اعتماد بیشتر می‌کشاند."

مقام‌های دولتی هم به این باورند که انتخابات حق مردم است و باید در افغانستان برگزار شود.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه روز دوشنبه در نشست شورای وزیران در کابل گفت بهترین گزینه برای حل مشکلات افغانستان، برگزاری انتخابات است.

او افزود: "راه حل برای تعیین سرنوشت، انتخابات است. راه حل‌های جانبی که گاهی مطرح می‌شوند، مثل حکومت مؤقت، مثل لویه جرگه عنعنوی، من فکر نمی‌کنم که این‌ها بتوانند مشکل ما را حل کنند."

در دو سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات درکشور خواهیم بود، و قرار است، در ماه سرطان سال آینده، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها برگزار شود.

سپس سال ۱۳۹۸ زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های ولایتی فرا می‌رسد.

قوماندان عمومی نیروهای بین المللی اطمینان داد که برای برگزاری انتخابات، هر گونه همکاری با نیرو های امنیتی افغان خواهند داشت تا هیچ چالش امنیتی انتخابات را تهدید نکند.

رأی دهی در یک فضای مصئون برگزار می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد