افتتاح-مرکز-تجرید-بیماران-کرونا-در-قصر-دارالامان-کابل

وزارت صحت عامه یک مرکز تجرید بیماران «کووید۱۹» با ظرفیت ۲۰۰ بستر را در قصر دارالامان در شهر کابل افتتاح کرد.

به گزارش افغان نیوز: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان امروز شنبه(30، حمل) یک مرکز تجرید بیماران «کووید۱۹» با ظرفیت ۲۰۰ بستر را در قصر دارالامان در شهر کابل افتتاح کرد.

وزیر صحت عامه هنگام افتتاح این مرکز گفت که این مراکز به بیماران «متوسط و خفیف» «کووید۱۹» اختصاص خواهد یافت.

وی تأکید کرد که از این مراکز «تجریدگاه» نباید توقع شفاخانه‌های‌ مجهز را داشت؛ اما با آن‌هم کارمندان صحی برای بیماران «کووید۱۹» خدمت می‌کنند.

به گفته وزیر صحت عامه، تجریدگاه‌ها برای بیمارانی است که «تجرید و قرنطین» شدن‌شان در خانه‌ها ممکن نیست و صرف به منظور مصونیت خانواده‌ها و جامعه‌ در نظر گرفته شده است.

فیروزالدین فیروز گفت که طرح پیشنهادی وزارت صحت عامه برای گسترش تشکیلاتی این نهاد از سوی کابینه تأیید شده است و کارمندان بیش‌تر صحی استخدام می‌شوند.

به گفته او، ۵۰ درصد از کارمندان صحی که برای رسیده‌گی به بیماران «کووید۱۹» کار می‌کنند، کارمندان کنونی وزارت صحت عامه خواهند بود و باقی کارمندان بیرون از ساختار این وزارت استخدام می‌شوند.

فیروزالدین فیروز اذعان می‌کند که افغانستان در بخش تشخیص بیماران «کووید۱۹» ظرفیت محدود دارد اما گفت که تلاش می‌شود تا در ظرف ده روز آینده ظرفیت تشخیص بلند برده شود.

این برنامه‌ها قرار است در حالی اجرا شود که شمار بیماران «کووید۱۹» در کشور به ۹۳۳ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، شمار بیماران «کووید۱۹» در کشور به ۹۳۳ نفر، شمار بهبودیافته‌گان به ۱۱۲ نفر و شمار جان‌باخته‌گان به بیش از ۳۰ نفر افزایش یافته است.

طبق معلومات وزارت صحت عامه، ۱۲ درصد از بیماران «کووید۱۹» در کشور بهبود یافته و ۳.۲ درصد تاکنون جان باخته‌اند.

افتتاح مرکز تجرید بیماران کرونا در قصر دارالامان کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد