افتتاح-یک-مرکز-صحی-رایگان-در-غرب-کابل

مجتمع دکتوران صحی، یک مرکز صحی رایگان را تحت نام«دارالشفاء حضرت امیرالمومنین» در مناطق فقیر نشین دشت‌برچی کابل افتتاح کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مصطفی کابلی، یک تن از موسسین این مرکز صحی، امروز دوشنبه( 4، دلو ) در کنفرانس خبری گفت: این مرکز صحی به ابتکار دو تن از خیرین که در خارج از کشور به سر می‌برند، ایجاد شده تا برای خانواده‌های نیازمند عرضه خدمات صحی صورت گیرد.

آقای کابلی بیان کرد؛ در حال حاضر تنها معاینات در بخش‌های داخله عمومی و اطفال، هضمی بولی و تناسلی، نسایی ولادی، گوش و گلو، جلدی، عصب و روان، معاینات تلویزیونی و لابراتوار به صورت رایگان انجام می‌شود. به گفته او، « مجتمع داکتران صحی تلاش دارد که این مرکز را بیشترتقویت نماید تا مردم از خدمات صحی رایگان مستفید شوند.»

وی افزود؛ « خدمات این مرکز صحی با هزینه در حدود هفت هزار دالر امریکایی از سوی دو شخص خارج نشین، آغاز شده و نهاد‌های خیر دیگر نیز باید کمک کنند تا عرضه خدمات صحی به صورت بهتر برای خانواده‌های بی‌بضاعت انجام شود. 

به گفته وی، در حال حاضر روزانه حدود 5 الی 7 خانواده نیازمند برای تداوی در این مرکز صحی مراجعه می‌کنند.

از سوی هم، عصمت الله شفیق، مدیر مرکز صحی دارالشفاء حضرت امیرالمومنین، گفت: اکثر مردم در غرب کابل به دلیل فقر به خدمات صحی بهتر دسترسی ندارند. این مرکز صحی برای خانواده‌های نیازمند خدمات رایگان انجام می‌دهد.

آقای شفیق اظهارداشت که اکنون تنها معاینات شان در بخش‌های مختلف به صورت رایگان است. اگر سایر نهاد‌های خیر این مرکز صحی را کمک نمایند، بخش دوایی شان نیز رایگان خواهد شد.

در همین حال، زینب شفایی عضو کمپاین مرکز صحی دارالشفاء حضرت امیرالمومنین گفت: سروی که طی چند ما صورت گرفته نشان می‌دهد که اکثر خانواده‌ها در غرب کابل به دلیل فقر و تنگدستی به خدمات صحی دسترسی ندارند. 

بانو زینب، وضعیت خانواده ها را در دشت برچی نگران کننده خواند و گفت که حکومت و نهاد‌های امداد رسانی باید توجه بیشتر کنند. زیرا برخی خانواده‌ها بخاطری درمان و تامین مخارج زندگی شان دست به فروش فرزندان شان زده اند.

با این حال، عابدالدین احمدی، نماینده مولوی مهدی مجاهد، رئیس استخبارات طالبان در ولایت بامیان در این نشست گفت؛ مهدی مجاهد در راستای نجات مردم هزارستان تلاش دارد تا دیگر حق و حقوق شان تلف نشود. 

آقای احمدی به مردم هزاره ها اطمینان داد که  مولوی مهدی، سپر بزرگ برای دفاع از حقوق هزاره‌ها خواهد بود تا دیگر کسی بالای نسل‌های بعدی هزاره‌ها ظلم نتواند.

وی افزود؛ جنبش‌های مردم غرب کابل بود که حکومت امارت اسلامی به پیروزی رسید و این تمدن بزرگ برای امارت اسلامی پایه گذاری شد که اکنون از حق و حقوق این مردم دفاع خواهد شد.

این در حالی است که هزاره‌های غرب کابل همواره از نبود عرضه خدمات صحی شکایت کرده و گفته اند که اکثر مردم در مناطق فقیر نشین از خدمات صحی محروم اند.

افتتاح یک مرکز صحی رایگان در غرب کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد