افراد-مسلح-ترکیه-به-مکتب-افغان-ترک-یورش-بردند

کمیته والدین دانش آموزان مکاتب افغان-ترک با نشر بیانیه ای اعلام کرده که قونسل کشور ترکیه مقیم شهر مزارشریف همراه با تعدادی از افراد مسلح آن کشور در تبانی با برخی از نماینده گان حکومت، دزدانه و بدون اطلاع قبلی به مکتب افغان-ترک واقع شهر مزارشریف یورش برده و می خواستند مدیریت این مکتب را با توسل به زور تصرف نمایند.

به گزارش افغان نیوز: بیانیه رسمی کمیته والدین دانش آموزان مکاتب افغان-ترک در پیوند به یورش قونسلگری و افراد مسلح کشور ترکیه مقیم شهر مزار شریف به مکتب افغان-ترک:

هموطنان معارف پرور کشور اطلاع دارند، دیروز قونسل کشور ترکیه مقیم شهر مزارشریف همراه با تعدادی از افراد مسلح کشور ترکیه در تبانی با برخی از نماینده گان حکومت، دزدانه و بدون اطلاع قبلی به مکتب افغان-ترک واقع شهر مزارشریف یورش برد و خواستند مدیریت این مکتب را با توسل به زور تصرف نمایند که این اقدام غیر قانونی و غیر انسانی شان با واکنش شدید خانواده های مکاتب افغان-ترک در شهر مزارشریف مقابل گردیدند و آنها به متجاوزان اجازه ندادند که داخل اتاق های درسی واداری مکتب شوند.

 کمیته والدین مکاتب افغان-ترک در شهر کابل ضمن قدردانی از ایستاده گی و مقاومت مردم باشهامت مزارشریف و خانواده های دانش آموزان در برابر تجاوز آشکار برخی حلقات حکومت و نماینده گان سیاسی ترکیه مراتب آتی را اعلام می دارد:

1) ما از ایستاده گی و مقاومت خانواده های غیور دانش آموزان مکاتب افغان-ترک در شهر مزارشریف با قاطعیت حمایت می کنیم و تهاجم قونسلگری کشور ترکیه را با زمینه سازی حکومت افغانستان به مکتب افغان-ترک تجاوز به خاک و سرزمین خود تلقی می نمایم.

2) قونسلگری ترکیه و افراد مسلح آن با تجاوز بر حریم مکتب افغان-ترک می خواستند تعدادی از آموزگاران ترکی در افغانستان را که سال ها مصروف خدمت و تربیت فرزندان ما بودند، زیرنام های مختلف و اتهامات گوناگون به ترکیه برگردانده، به زندان افگنند ویا هم فرصت خدمت را از آنها گرفته. و آنها را از افغانستان بیرون نموده و فرزندان مان را از امتیاز آموزش برتر محروم سازند. ما در برابر این توطئه ها تا آخر ایستاده گی خواهیم نمود.

3) ما به مقامات حکومت افغانستان خاطر نشان مینماییم که به ارزش های ملی و حد اقل حریم معارف کشور خود وفادار مانده و با توطئه گران در برابر معارف کشور همکار نشوند .

4) یک بار دیگر اعلام می داریم، ما متعهد به حاکمیت قانون در کشور هستیم و از قوانین و ارزش های ملی با تمام قوت حمایت خواهیم نمود، اما در برابر اجراات غیر قانونی و زورگویانه نهادهای حکومتی در قبال مکاتب افغان-ترک تا آخر ایستاده گی خواهیم کرد.

افراد مسلح ترکیه به مکتب افغان-ترک یورش بردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد