افراد-مسلح-غیرمسوول-در-هرات-زیر-نام-طالبان-می-جنگند

گزارش ها از ولایت هرات می رسانند که شماری از افراد مسلح غیر مسوول در برخی از ولسوالی ها زیر نام طالبان علیه حکومت فعالیت‌های هراس افگنانه انجام می دهند.

به گزارش افغان نیوز: سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات، امروز دوشنبه( 20، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت: اکنون مخالفان مسلح دولت در بعضی از ولسوالی های هرات از آدرس طالبان فعالیت های ضد دولتی دارند. او ادعا دارد که گروه های مسلح غیر مسوول که در گذشته با کمیت کمتر در داخل شهر فعالیت های تخریتی داشتند، در حال حاضر تعداد شان بیشتر شده است.

بانو حسینی بیان کرد، سرقت های مسلحانه و ترور در این اواخر در سطح شهر افزایش یافته و نگرانی های زیادی را برای مردم به بار آورده است. به باور وی، در حال حاضر نفوذ گروه طالبان در ولسوالی های گلران، پشتون زرغون، اوبه، چشت، غوریان، کشک کهنه و رباط سنگی افزایش یافته است و هرازگاهی با نیروهای امنیتی درگیر جنگ می‌شوند.

از سوی هم، محمد سردار بهادری، عضو دیگر شورای ولایتی هرات می‌گوید:« شماری از ولسوالی های هرات که با ولایت های ناامن غور، فراه و بادغیس همسرحد هستند نسبت به دیگر ولسوالی ها ناامن تر می‌باشند و این ولایت ها اثرات منفی را از لحاظ امنیتی بر این ولسوالی های هرات گذاشته و آن را با چالش های زیادی مواجه ساخته است

آقای بهادری افزود که این ولایت ها نه تنها در بخش امنیتی؛ بلکه در بخش قاچاق مواد مخدر نیز مشکلات بسیاری را به بار آورده اند و از این ولسوالی های هم‌مرز به عنوان راه انتقال مواد مخدر به هرات و دیگر نقاط کشور استفاده می‌کنند.

او گفت: " بی توجهی مسئولان امنیتی در نابودی اعضای طالبان در مناطق ناامن باعث گردیده تا فعالیت خرابکارانه مخالفان دولت و گروه افراد مسلح غیر مسئول نیز افزایش یابد."

وی در اخیر هشدار داد؛ در صورتیکه مسئولان امنیتی تلاش های شان را جهت تضعیف افراد مسلح غیر مسئول و گروه طالبان در مناطق دور دست شهر هرات انجام ندهند، به مشکلات امنیتی در آینده نزدیک رو به‌رو خواهیم شد.

در همین حال، فرزاد فروتن، معاون سخنگوی فرماندهی پولیس هرات با ابراز خرسندی گفت: در این اواخر گروه طالبان بالای پاسگاه های امنیتی هیچ تحرکات نظامی نداشته و هرازگاهی که داشته اند با تلفات سنگینی روبه رو شده اند.

او گفت: در نتیجه چندین عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی های کشک کهنه، گلران، اوبه؛ شماری از فرماندهان مشهور و ولسوالان گروه طالبان کشته و زخمی شده اند.

گفتنی است که هرات از جمله ولایت های امن در غرب کشور است اما در این اواخر حضور افراد مسلح غیر مسئول و حضور طالبان مسلح در شماری از ولسوالی های این ولایت نگرانی های زیادی را به بار آورده است.

افراد مسلح غیرمسوول در هرات زیر نام طالبان می جنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد