نگرانی-از-وضعیت-بد-امنیتی-در-ولسوالی-ولایت-فاریاب

همزمان با تشدید درگیری ها در شمال کشور، برخی از اعضای شورای ولایتی فاریاب با تایید وضعیت بد امنیتی می گویند که درحال حاضر اکثر بخش های ۹ ولسوالی این ولایت از سوی گروه طالبان مدیریت می شوند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمنان قاطع، عضو شورای ولایتی فاریاب امروز چهارشنبه( 29، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ ولسوالی های دولت آباد، قرغان، قرمقول، خواجه سبزپوش، شرین تگاب، کوهستان، المار، بلچراغ و قیصار این ولایت از ولسوالی های اند که تمام روستا های آن توسط طالبان اداره می شود، اما تنها مرکز تعمیر ولسوالی بدست دولت قرار دارد.

آقای قاطع بیان کرد که اگر حکومت مرکزی در امر سرکوب هراس افگنان توجه جدی نکند، این ولسوالی ها سقوط خواهند کرد. به گفته او، در حال حاضر طالبان در تمام شاهراه جیک پاینت دارند و از موتر های باربری و سایر وسایط نقلیه مالیه جمع آوری می کنند.

وی افزود: " با وجود انجام حملات هوایی و زمینی بر مواضع طالبان، وضعیت امنیتی این ولایت هنوز هم بهبود نیافته و چند ولسوالی به صورت کامل در کنترل طالبان است."

از سوی هم، نبیه ته ینج، عضو دیگر شورای ولایتی فاریاب می گوید که به دلیل درگیری های اخیر در شماری از ولسوالی های این ولایت، بیش از صدها خانواده خانه های مسکونی شان را ترک گفته و و به مرکز شهر در زیر خیمه ها زندگی می کنند.

بانو ته ینج، از وضعیت بد بیجا شده گان ابراز نگرانی کرده، و گفت که اکثر بیجا شده گان شدیدا به کمک نیاز دارد و به حالت بدی به سر می برند.

در همین حال، جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب می‌گوید که عملیات به خاطر پاکسازی ولسوالی های اندخوی و قرغان از چند روز بدین سو آغاز شده و حدود 70 درصد از روستا های این ولسوالی ها از وجود طالبان تصفیه و پاکسازی شده اند.

آقای بیدار افزود: در جریان این عملیات، شماری از فرماندهان کلیدی و ولسوالان نام نهاد طالبان برای ولسوالی اندخوی و قرغان کشته و یک دیپوی مهمات بزرگ مخالفان مسلح دولت نیز از بین برده شده است.

وی تاکید کرد، نیروهای امنیتی به خاطر پاکسازی این ساحات تلاشی خانه به خانه را آغاز کرده و هزاران سلاح مختلف نوع تاکنون کشف و ضبط گردیده است.

سخنگوی والی فاریاب، خاطر نشان کرد که شماری از ولسوالی زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارد؛ اما عملیات نیروهای هوایی و زمینی به خاطری سرگوب و از بین بردن این گروه ادامه خواهد داشت.

این درحالی است که فاریاب از جمله ولایت های ناامن در شمال کشور است که گروه طالبان در بخش های از این ولایت حضور فعال دارند و هرازگاهی دست به تحرکات نظامی می زنند.

نگرانی از وضعیت بد امنیتی در 9 ولسوالی ولایت فاریاب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد