افزایش-درصدی-کودکان-مبتلا-به-سوء-تغذی-در-کشور

یونیسف می‌گوید تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه حاد که تحت درمان قرار گرفته‌اند، از جون ۲۰۲۱ تا جون ۲۰۲۲ دو برابر شده و افزایشی ۹۰ درصدی داشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ میلانی گالوین، مسوول بخش سوء تغذیه دفتر یونیسف افغانستان در توییتی نوشته‌است که تا جون سال گذشته، ۳۰‌ هزار کودک در افغانستان به دلیل سوء تغذیه حاد تحت درمان قرار داشتند؛ اما این رقم در جون ۲۰۲۲ به ۵۷ هزار کودک رسیده‌است.

او افزوده:« این افزایش ۹۰ درصدی در طول یک‌سال است. یونیسف از بهبود آن‌ها با غذا و شیر درمانی، حمایت از شیردهی و آموزش تغذیه برای مادران حمایت می‌کند».

اخیرا وزارت صحت عامه از افزایش واقعات سوء تغذیه کودکان زیر سن پنج سال در کشور ابراز نگرانی کرده و گفته‌بود که از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۲۰۰ هزار بیماری سوء تغذیه کودکان ثبت شده‌است.

صحت عامه در این مدت، حدود ۶۰هزار واقعه سوء تغذیه حاد و ۱۴۰هزار واقعه سوء تغذیه متوسط در سراسر کشور ثبت شده‌است.

گفتنی است که یونیسف مراکز درمانی کودکان مبتلا به سوء تغذیه شدید را با ۸۸ درصد افزایش از ۱۴۰۰ مرکز به بیش از دوهزار و ۶۰۰ مرکز درمانی، بلند برده‌است.

طبق گزارش‌ها، در حال حاضر ۱۷۱ تیم صحی سیار یونیسف خدمات درمانی را برای کودکان مبتلا به سوء تغذیه در سراسر افغانستان ارائه می‌کنند.

افزایش 90 درصدی کودکان مبتلا به سوء تغذی در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد