افزایش-ناامنی-ها؛-سفارت-امریکا-در-کابل-را-مسدود-کرد

سفارت امریکا در کابل به دلیل افزایش حملات علیه نیروهای امریکایی مسدود گردید و مسئولان این نمایندگی گفته اند که این اقدام به دلیل احتیاط انجام شده است

 به گزارش افغان خبر؛ در پی حملات مرگبار طالبان بر قونسلگری آلمان در مزار شریف و پایگاه نظامی امریکا در بگرام، سفارت ایالات متحده امریکا در کابل مسدود شده است.

در خبرنامه ای که روز شنبه از سوی سفارت امریکا در کابل نشر شد، آمده  که این سفارت "به عنوان یک اقدام احتیاطی موقت" روز یکشنبه "برای ارائه خدمات " بسته است.

این تصمیم در حالی گرفته شد که  در حمله انتحاری روز شنبه بالای پایگاه بگرام  دو سرباز و دو قراردادری امریکایی کشته شدند و 16 تن دیگر زخمی شده اند.

جان کری وزیر خارجه ایالات متحده امریکا روز یکشنبه این حمله را "نفرت انگیز و بزدلانه" خواند و محکوم کرد؛ حمله انتحاری که بزرگترین پایگاه نظامی امریکا را در افغانستان هدف قرار داد.

طالبان مسئولیت این حمله را به دوش گرفته اند و از افزایش شورشگری در افغانستان خبر داده اند، اما کری گفت امریکا از  هشدار آنان نمی ترسد.

وزیر خارجه امریکا در جریان سفرش در نیوزیلند گفت: «صاف و ساده، این گونه اعمال فردی مانع ادامه ماموریت ما نمی شود.» وی همچنان افزود: «پس هرچه زودتر مردم بدانند که راه بهتری نیز برای حل و فصل اختلافات وجود دارد، جهان به همان اندازه زودتر قادر خواهد بود به طور موثر در جهتی بهتر حرکت کند».

ایالات متحده امریکا در حال حاضر حدود ۱۰ سزار سرباز در افغانستان دارد که بخش بزرگی از آنان در پایگاه هوایی بگرام مستقر هستند.

از زمانی که نیروهای جنگی ناتو در پایان سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کردند، شورشگری در افغانستان افزایش یافته شده است.

 

افزایش ناامنی ها؛ سفارت امریکا در کابل را مسدود کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد