حکمتیارتا-اجرا-شدن-مفاد-توافقنامه-صلح-مخفیانه-زندگی-میکند

یکی از مسئولان حزب اسلامی اعلام کرد که گلبدین حکمتیار رهبر این حزب در کابل حضور دارد اما تا زمانی که مفاد توافقنامه صلح عملی نگردد؛ وی در بین جامعه ظاهر نمیشود.

به گزارش افغان خبر: این عضو حزب اسلامی گفته که به زودی رئیس جمهورغنی کمیسیون شش نفره را برای اجرایی ساختن توافقنامه صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان ایجاد میکند.

عتیق الله صافی، یکی از مذاکره کنندگان صلح حزب اسلامی  با دولت، در صحبت با رادیو صدای آمریکا گفته که گلبدین حکمتیار در کابل حضور دارد.

وی علاوه کرد که در حال حاضر حزب اسلامی منتظر است تا مفاد توافق نامه صلح به اجرا گذاشته شود.

آقای صافی بیان داشت که حکمتیار بعد از اجرایی شدن توافقنامه صلح در انظار عمومی ظاهر خواهد شد.

بر اساس این توافقنامه، دولت افغانستان مکلف است نام سران حزب اسلامی را از لیست سیاه سازمان ملل و دولت آمریکا حذف کند و تحریم های جهانی علیه این حزب نیز برطرف گردد.

اما تاکنون هیچ یک از مفاد توافق نامه صلح میان دو طرف به اجرا گذاشته نشده است.

این در حالی است که گروه انشعابی طالبان به تازگی بیان داشته اند که در روند مذاکرات صلح میان حزب اسلامی و دولت افغانستان دست پاکستان دخیل بوده است.

ملا عبدالمنان نیازی معاون سخنگوی گروه طالبان انشعابی به رهبری ملا رسول با نشر ویدیویی بیان داشته که حکمتیار به دستور پاکستان به روند صلح پیوسته است و پاکستان بازی دوگانه را در افغانستان پیش میبرد.

وی همپنان بیان داشته که این گروه خواستار صلح است، اما روندی که بین الافغانی باشد و کشور های بیرونی در آن دخالت نداشته باشند.

 

حکمتیارتا اجرا شدن مفاد توافقنامه صلح مخفیانه زندگی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد