افغانستان-در-منطقه؛-بهترین-قوای-کماندو-را-دارد

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می‌گوید؛ نیروهای ویژه افغانستان تحت نام کماندو در دو سال اخیر ثابت کردند که در سطح کشورهای منطقه بهترین است و هر شب سه تا هفت عملیات در برابر مخالفان مسلح انجام میدهند.

به گزارش افغان خبر؛ دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (چهار شنبه 28 میزان) در برنامه ارائه کارکردهای وزارت دفاع در دو سال اخیر گفت؛ دشمنان قسم خورده مردم افغانستان، در دوران حضور نیروهای خارجی در افغانستان می‌گفتند که با خروج این نیروها از کشور عملیات خود را کاهش می‌دهند اما پس از سال 2014 و خروج قوای خارجی حملات آنها شدت گرفت.

آقای وزیری گفت؛ طالبان از اسم مقدس طالب و اسلام سوء استفاده میکنند و اعضای این گروه طالب نیستند بلکه تروریست هستند. به گفته‌ی وزیری، طالب کسی را می‌گوید که در مدارس دینی درس علوم اسلامی را میخواند اما اینها از اسلام بویی نبرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به رشد قوای امنیتی کشور گفت؛ پس از سال 2014 میلادی همه جهان این انتظار را داشتند که نیروهای امنیتی در مقابل گروه‌های مخالف دولت ایستادگی کرده نمی‌توانند، اما این نیروها نشان دادند که به خوبی توانایی سرکوب تروریستان را دارند و دشمن در هر گوشه‌ی این کشور که باشند از بین می‌برند.

وزیری بیان داشت؛ دو سال قبل افغانستان قوای تحت نام کماندو نداشت که اکنون این قوا در 34 ولایت کشور موجود است و علیه دشمن عملیات موفق را انجام می‌دهد. او افزود؛ دست آورد دیگری وزارت دفاع ایجاد چهار قوای هوایی در کشور بوده است که به گفته‌ی وزیری تنها یک قوه هوایی، 44 چرخبال جدید در اختیار دارد.

به گفته‌ی وزیری نیروهای امنیتی با هواپیماهای (pc12) کشفی برای عملیات شبانه مجهز است. او افزود؛ نیروهای امنیتی در دو سال اخیر 37770 عملیات را انجام داده است و 22556 هزار ماین را نیز در این مدت خنثی کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت؛ در سال جاری تمام آمادگی برای سرکوب مخالفین در فصل زمستان گرفته شده و عملیات شفق دوم برای این امر آغاز میشود.

قوای امنیتی افغانستان از سال 2001 میلادی از نقطه صفر شروع کرد و در کنفرانس بن قرار شد که افغانستان باید 70 هزار نیروی امنیتی داشته باشد اما این رقم در حال حاضر به 195 هزار می‌رسد.

 

افغانستان در منطقه؛ بهترین قوای کماندو را دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد