بعد-از-برگزاری-لوی-جرگه-به-کابل-برمیگردم

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در شهر شبرغان گفته که تا لوی جرگه برگزار نشود و در رده های بالای حکومت تقسیم صلاحیت صورت نگیرد به کابل بر نمیگردد.

به گزارش افغان خبر: جنرال دوستم بعد از ترک سنگر جنگ در ولایت فاریاب افشاگری های زیادی کرد و رهبران حکومت را به قوم گرایی متهم نمود.

حالا وی خواسته های را مطرح کرده که در صورت نپزیرفتن آن از سوی دولت به ارگ بر نمیگردد و در قریه های ولایات شمال کشور زندگی خواهد کرد.

وی در دیدار با مقامات محلی، علما، متنفذان، زنان، وکلای شورای ولایتی، استادان دانشگاه و جوانان ولایت‌های جوزجان، سرپل، و بلخ در شهر شبرغان اظهار داشت: عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی، ثبات و امنیت این کشور را با خطر مواجه کرده و رهبری حکومت در این باره توجه لازم نداشته است.

دوستم اعلام کرد: انتخابات شوراهای ولسوالی ها و پارلمان افغانستان و لویه جرگه قانون اساسی باید برگزار شود تا توزیع صلاحیت‌ها در رده‌های بالای دولت و معاونان روشن شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان همچنین تأکید کرد که با تعدیل قانون اساسی افغانستان جایگاه، وظایف و مسئولیت‌های شورای امنیت ملی این کشور نیز باید تعریف شود.

به باور جنرال دوستم در حال حاضر صلاحیت رئیس جمهور در دست محمد حنیف اتمر، سلام رحیمی و معصوم استانکزی است و این سه فرد در حال انحصار قدرت کابل میباشند.

بعد از برگزاری لوی جرگه به کابل برمیگردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد