افغانستان؛-سازمان-صحی-جهان-از-افزایش‌-موارد-مثبت-کرونا-خبر-داد

گزارش سازمان صحی جهان در ماه‌های مارچ و اپریل سال جاری نشان می‌دهد که موارد ابتلا به کوید - ۱۹ در کشور افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ گزارش صحی جهان که امروز (سه‌شنبه، ۲ جوزا) نشر شده، نشان می‌دهد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه اپریل با ۹ مرگ، افزایش ۲۸۲.۵ درصدی داشته است. این رقم در ماه مارچ چهار تن گزارش شده بود.

براساس این گزارش، تنها در ماه اپریل ۱۶ هزار و ۳۴ آزمایش در لابراتوارهای عمومی در افغانستان انجام شده که شمار موارد مثبت این بیماری از ۱۰.۸ درصد در ماه مارچ به ۲۷.۴ درصد در ماه اپریل افزایش یافته است.

شمار موارد مثبت کرونا از این میان در ماه اپریل به ۴ هزار و ۲۴۰ مورد می‌رسد که این رقم افزون بر موارد مثبت در ماه مارچ به‌صورت مجموعی به ۴ هزار و ۹۵۴ مورد رسیده است.

سازمان صحی جهان گفته که در جریان تهیه این گزارش دست‌کم ۱۹۶ هزار تن در افغانستان واکسین کرونا دریافت کرده‌اند.

به گفته این سازمان، شمار کسانی که یک دوز واکسین کرونا به آنان تطبیق شده به ۳۷.۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

این سازمان افزوده تا روزهای نخست ماه جاری میلادی، ۸۰۰ مکان ثابت در سراسر افغانستان به مردم واکسین تطبیق می‌کردند.

سازمان صحی جهان گفته است که تا ۳۰ اپریل سال جاری از میان ۳۷ آزمایشگاه کووید-۱۹، ۳۵ آزمایشگاه آن در ۳۴ ولایت افغانستان فعال بوده است.

طبق آمار، ظرفیت مجموعی آزمایش موارد مشکوک در این آزمایشگاه‌ها به ۹ هزار و ۵۰ مورد می‌رسد.

در ادامه گزارش سازمان صحی آمده است که در ماه‌های مارچ و اپریل موارد سیاه سرفه نیز افزایش ۶۷.۸ درصدی داشته است. براساس گزارش نشر شده، طی این دو ماه دست‌کم یک هزار و ۲۶۲ مورد مشکوک سیاه سرفه در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس این گزارش، سرخکان در ماه اپریل در افغانستان با ۴ مورد مرگ، کاهش ۳۴.۸ درصدی داشته است.

در اخیر سازمان صحی جهان تاکید کرده است که در جریان ماه اپریل، به دست‌کم ۵۸۷ هزار و ۶۳۵ تن در افغانستان خدمات صحی ارایه کرده است.

 

 

افغانستان؛ سازمان صحی جهان از افزایش‌ موارد مثبت کرونا خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد