امریکا-به-جای-داعش-غیر-نظامیان-را-در-میدان-هوایی-کابل-کشته-است

یافته‌های تحقیقی نیویارک تایمز نشان می‌دهد که امریکا به جای مظنون انتحاری داعش در نزدیکی میدان هوایی کابل، غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ گزارشی که به تازگی از سوی نیویارک تایمز نشر شده آمده است که ادعای امریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک مظنون انتحاری گروه داعش در نزدیکی میدان هوایی کابل درست نبوده، بلکه در این حمله‌ی پهپادی غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است که هیچ بمبی مربوط به داعش وجود نداشته و امریکا در این حمله به اشتباه یکی از کارکنان افغان یک سازمان امدادی را هدف قرار داده و در کنار آن نُه نفر دیگر از جمله هفت کودک کشته شده‌اند.

پنتاگون در آن زمان گفته بود که  انفجار بزرگ دومی در محل رویداد رخ داده و احتمال دارد به دلیل وجود مواد منفجره متعلق به داعش در موتر مورد هدف بوده است.

اما؛ این موضوع در گزارش نیویارک تایمز رد شده است. نیویارک تامیز در این گزارش خود گفته است که بربنیاد تصاویر ویدیویی به‌دست آمده و مصاحبه‌هایی که در محل انجام داده است، امریکا در این حمله دچار اشتباه شده است.

این در حالی است که به تاریخ 7 سنبله، یک روز پیش از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، امریکا اعلام کرد که در یک حمله هوایی، یک فرد مظنون داعش را مورد هدف قرار داده و از حمله بر میدان هوایی کابل جلوگیری کرده است.

امریکا به جای داعش غیر نظامیان را در میدان هوایی کابل کشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد