امریکا-طالبان-با-زنان-نیروهای-امنیتی-نکاح-اجباری-می‌کنند

سفارت امریکا در کابل می‌گوید که طالبان به نیروهای امنیتی وعده می‌دهند که پس از تسلیم‌شدن، به آن‌ها آسیب نمی‌زنند؛ اما این نیروها، شب‌هنگام ناپدید و زنان شان به نکاح اجباری وادار می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ در یادداشت این سفارت که روز چهارشنبه (۱۳ اسد) در فیسبوک‌اش منتشر شد، آمده است که چنین اعمالی از سوی طالبان، در شمار جرایم جنگی بوده و بر اساس قوانین بین‌المللی، هر نوع بدرفتاری و کشتن اسیران جنگی، جرم پنداشته می‌شود.

سفارت امریکا در کابل، گفته است که اگر طالبان می‌خواهند وعده‌های امن شان جدی گرفته شوند، نباید به افراد خود اجازه‌ی چنین اعمالی را بدهند.

این در حالی است که به تازگی، دیدبان حقوق بشر، در اعلامیه‌ای، گفته است که طالبان به نیروهای امنیتی و کارمندان در مناطق زیر تصرف شان، گفته اند که نزد آن‌ها مراجعه و سند «بخشش» دریافت کنند؛ تا نزد جنگ‌جویان این گروه، مصؤونیت داشته باشند.

در اعلامیه‌ی این سازمان، آمده است که طالبان افرادی را که نزد شان مراجعه کرده و سند بخشش دریافت کرده اند، پس از چند روزی از خانه‌های شان بیرون کرده و کشته اند.

دیدبان حقوق بشر به فهرست ۴۴ تن از این افراد در ولسوالی اسپین‌بولدک کندهار دست یافته است که همه از نزد طالبان سند بخشش را دریافته کرده بودند؛ اما، از سوی طالبان شبانه از خانه‌ی شان بیرون و کشته شده اند.

امریکا: طالبان با زنان نیروهای امنیتی نکاح اجباری می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد