امسال-بیش-از-هزار-منبع-آلوده-کننده-هوا-مورد-نظارت-قرار-گرفته-است

مسوولان اداره ملی حفاظت محیط زیست می‌گویند که در سال ۱۳۹۸، یک هزارو ۳۶۰ منبع آلوده کننده هوا از سوی این اداره مورد نظارت قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: شاه زمان میوندی، رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست امروز چهارشنبه( 14، حوت ) در برنامه "حسابدهی دولت به ملت" گفت که این اداره در سال 1398 نظارت و تفتیش از شهرک ها، بلند منزل ها، تالار های عروسی، فابریکات و اصناف مختلف را در شهر کابل انجام داده است که به گونه مجموعی " یک هزارو 360 " منبع آلوده کننده هوا مورد نظارت قرار گرفته اند.

آقای میوندی بیان کرد، براساس حکم رئیس جمهور غنی، در سه ماه زمستان، فعالیت 47 داش های خشت‌پزی و 19 رگریشن به دلیل آلودگی محیط زیست متوقف گردیده است.

او گفت: در سال گذشته، 840 پروژه و فعالیت ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای فعالیت های آنها جواز محیط زیست صادر شده که این امر باعث بلند بردن عواید دولت و جلوگیری از فعالیت مخرب محیط زیستی خواهد شد.

وی افزود: عوادی اداره ملی حفاظت محیط زیست در سال 1398 نسبت به سقف تعیین شده وزارت مالیه افزایش چشمگیری داشته و این وزارت، 90 درصد بودجه انکشافی‌اش را به مصرف رسانده است.

رئیس اداره محیط زیست در اخیر تاکید کرد،  کمبود بودجه مورد نیاز، پایین بودن سطح همکاری ادارات، کمبود تجهیزات، میزان فقر در جامعه، ساخت و ساز های غیر معیاری از جمله چالش های عمده این اداره در سال گذشته بوده است.

امسال بیش از هزار منبع آلوده کننده هوا مورد نظارت قرار گرفته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد