امضا-تفاهم‌نامه‌ای-سازمان-همکاری‌های-اسلامی-با-سره-میاشت-برای-درمان-بیماران-سوراخ-قلب

جمعیت سره میاشت(جمعیت هلال احمر افغانی) تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) به منظور درمان بیماران مبتلا به سوراخ قلب به امضا رساند.

به گزارش افغان نیوز: حسین بوتسالی، سفیر سازمان همکارهای اسلامی امروز( دوشنبه، 21 دلو) در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت که این تفاهم نامه به منظور درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب به امضا می رسد و این سازمان که 57 کشور عضو دارد، در آینده متعهد خواهد شد که در زمینه‌ای درمان بیماران مبتلا به سوراخ قلب با جمعیت هلال احمر افغانی بیشتر کمک کنند.

آقای بوتسالی تاکید کرد که امضا این تفاهم نامه با جمعیت هلال احمر افغانی سر آغاز همکاری‌های دراز مدت سازمان همکاری‌های اسلامی برای درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب است.

میرویس اکرم، معاون جمعیت هلال احمر افغانی گفت که در مجموع بیشتر از 17 هزار بیمار مبتلا به سوراخ قلب در جمعیت هلال احمر افغانی برای درمان ثبت شده است که 10 هزار و 700 تن آن در 12 سال گذشته درمان شده است.

به گفته آقای اکرم جمعیت هلال احمر افغانی همه ساله 2 هزار بیمار مبتلا به سوراخ قلب را برای درمان ثبت نام می‌کند که 40 درصد آن در داخلی و 60 درصد آن در خارج از افغانستان درمان می‌شوند.

به گفته معاون جمعیت هلال احمر افغانی هم اکنون 4 هزار بیمار مبتلا به سوراخ قلب در حال انتظار برای درمان به سر می‌برند.

حسن بانو غضنفر، سرپرست ریاست عمومی جمعیت هلال احمر افغانی گفت که کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت مالی نزدیک به 100 کلینک با افغانستان همکاری دارند.

خانم غضنفر گفت که در نخست پس از امضا تفاهم نامه 25 بیمار که مبتلا به بیماری سوارخ قلب هستند به همکاری سازمان همکاری‌های اسلامی درمان می‌شوند.

محمد سلیم بهره‌مند، رییس خدمات صحی جمعیت هلال احمر افغانی گفت: « هم اکنون 5 شفاخانه در داخل افغانستان بیماران مبتلا به سوراخ قلب را که مریضی شان پیشرفته نباشد، درمان می‌کنند و بیماران که مریضی آنان حاد و پیش رفته است، برای درمان به کشور هندوستان برای درمان فرستاده می‌شوند».

با این همه به گفته مسوولان جمعیت هلال احمر افغانی 30 درصد از بیماران مبتلا به سوراخ قلب که در حال انتظار برای درمان به خارج از افغانستان به سر می‌‎برند، جان می دهند.

امضا تفاهم‌نامه‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی با سره میاشت برای درمان بیماران سوراخ قلب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد