امضای-تفاهمنامه-همکاری-میان-وزارت‌های-معارف-و-صحت-عامه

وزارت معارف اعلام نموده که جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مکاتب و مراکز آموزشی، تفاهمنامه‌ای را با وزارت صحت عامه به امضا رسانیده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت معارف امروز چهارشنبه(۲۸حوت) اعلام نموده که یک تفاهمنامه همکاری میان این وزارت و وزارت صحت عامه به هدف بلند بردن موثریت برنامه‌های صحی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مکاتب و مراکز آموزشی امضا شده است.

وزارت معارف افزوده است که این تفاهم نامه میان دکتور محمد میرویس بلخی، سرپرست این وزارت و داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه امضا شده است.

این تفاهمنامه چارچوب مشترک همکاری‌ها را بین وزارت های معارف و صحت عامه مشخص می‌نماید که شامل خدمات معالجوی و پیشگیرانه به ویژه با توجه به موقعیت فعلی کشور در موضوع پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، تغذیه، محیط صحی مکاتب، سهولت‌های حفظ الصحی، آموزش صحی، فعالیت فیزیکی، مشوره دهی، خدمات روانشناسی و اجتماعی، شامل نمودن خانواده‌ها و جامعه در خدمات صحی، حکومتداری و توسعه اداری می شود.

قابل ذکر است که مدت زمان این تفاهمنامه ۵ ساله بوده و بودجه لازمه برای تطبیق پلان عملیاتی از بودجه عادی و انکشافی وزارت‌های معارف و صحت عامه تأمین می‌شود.

این درحالی است که روز گذشته، رئیس جمهور غنی به وزارت معارف هدایت داد که بالای یک برنامۀ مشخص برای تدریس و مصروف نگهداشتن شاگردان در زمان تعطیل مکاتب و یا درصورت تمدید این تعطیلی، کار نماید.

امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت‌های معارف و صحت عامه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد