انفجار-در-بامیان-بیش-از-کشته-و-زخمی-بر-جا-گذاشت

مقامات محلی ولایت بامیان می‌گویند که که بر اثر وقوع دو انفجار در مرکز این ولایت ۱۷ تن کشته و بیش از ۵۰ نفر نیز زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: سیدعلی ناصری، رییس اداره بهداشت ولایت بامیان شامگاه سه شنبه به رسانه‌ها گفت که تاکنون 17 کشته و 50 زخمی ناشی از این دو انفجار به شفاخانه‌ها انتقال یافتند.

در همین حال، زبردست صافی، قوماندان امنیه بامیان گفته است که ۱۴ نفر به شمول یک منسوب ترافیک در این دو انفجار کشته و ۴۵ نفر دیگر در اثر آن زخمی شده اند که زنان و کودکان نیز شامل قربانیان اند.

اما فروغ الدین امیری، رییس شفاخانۀ ولایتی بامیان به رسانه‌ها گفته که تا کنون از محل این رویداد ۱۵ کشته و ۵۹ زخمی به آن شفاخانه منتقل شده است.

آقای امیری افزود که وضعیت شماری از زخمی شدگان وخیم است و بیم آن می‌رود که رقم کشته شدگان افزایش یابد. او گفت که برخی از زخمیان این رویداد برای مداوا به کابل فرستاده شده اند.

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله گفته است: "طالبان و سایر گروه های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار میدهند و تاسیسات عام المنفعه را آسیب می رسانند."

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان نیز با نشر پیامی در تویتر گروه طالبان را عامل آن خوانده است.

انفجار در بامیان بیش از 70 کشته و زخمی بر جا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد