ارگ-رویداد-تروریستی-بامیان-را-به-طالبان-نسبت-داد

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به حملۀ تروریستی در ولایت بامیان اعلام نموده که طالبان و سایر گروه های تروریستی در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار میدهند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که دشمنان افغانستان به سلسلۀ جنایات شان، دیروز با انجام حملات تروریستی در ساحۀ سرک نو شهر بامیان، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.

رئیس جمهور غنی ضمن تقبیح این حملۀ تروریستی، گفت که طالبان و سایر گروه های تروریستی متاسفانه در این اواخر با تشدید خشونت در نقاط مختلف کشور، افراد ملکی را هدف قرار میدهند و تاسیسات عام المنفعه را آسیب  می رسانند.

با توجه به تشدید خشونت‌ها در کشور، رئیس جمهور غنی روز گذشته در کنفرانس جینوا برای افغانستان یکبار دیگر خواهان آتش بس فوری گردید و خطاب به جامعه بین المللی گفت که همکاری های شان را در راستای مبارزه با تروریزم ادامه دهند.

همچنان در این کنفرانس مقامات کشورهای جهان و سرمنشی سازمان ملل متحد نیز خواهان توقف فوری خشونت های جاری در افغانستان شدند و از طالبان خواستند که آتش بس را بپذیرند. آنان تاکید کردند که نتایج مذاکرات صلح در دوحه باید قطع خشونت در افغانستان باشد.

رئیس جمهور غنی ضمن ابراز مراتب تسلیت و غمشریکی با خانواده های شهدای این رویداد تروریستی، به مسئولین مربوطه بخاطر رسیدگی به ورثۀ شهدا و تداوی مجروحین، هدایت داد.

هرچند تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد را به دوش نگرفته است، اما طارق آرین، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان نیز با نشر پیامی در تویتر گروه طالبان را عامل آن خوانده است.

این درحالی است که سیدعلی ناصری، رییس اداره بهداشت ولایت بامیان شامگاه سه شنبه به رسانه‌ها گفت که تاکنون 17 کشته و 50 زخمی ناشی از این دو انفجار به شفاخانه‌ها انتقال یافتند.

ارگ رویداد تروریستی بامیان را به طالبان نسبت داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد