انفجار-ماین‌های-جاسازی-شدۀ-طالبان-در-زابل-و-خوست

مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که در نتیجه انفجار ماین‌های جاسازی شده‌ی طالبان در ولایت های زابل و خوست، بیش از ۱۰ تن کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمدلعل امیری، سخن‌گوی فرماندهی پولیس زابل گفته است که این رویداد شام دیروز (دوشنبه، 29 ثور) در روستای «خاک‌تپه»‌ی ولسوالی میزان رخ داده است.

در همین حال، وزارت امور داخله در یک خبرنامه گفته است که در این رویداد هشت غیرنظامی زخمی شده‌اند. به نقل از اعلامیه، زخمیان شامل چهار کودک و چهار زن می‌شوند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس زابل گفته است که این رویداد ناشی از برخورد موتر حامل این افراد با یک حلقه ماین کنار جاده‌ای بوده است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله در پیامی به رسانه‌ها گفت: این انفجار زمانی صورت گرفته که یک موتر نوع "تونس" که تمامی سرنشینان آنان غیرنظامیان بوده اند، با ماین جاسازی شدۀ طالبان برخورد کرده است.

آقای آرین افزود که تمامی زخمی‌های این رویداد زنان و کودکان اند که برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

از سوی هم، عادل حیدر؛ سخنگوی قومندانی امنیه ولایت خوست نیز به رسانه ها گفته است که شام دیروز دوشنبه، یک هراسافگن می‌خواست یک حلقه ماین را در مربوطات مرکز این ولایت جاسازی کند؛ اما این ماین بالای خودش منفجر گردید.

به گفته وی، دراین رویداد شخص ماین‌گذار کشته شده و دو تن از همراهانش نیز از سوی پولیس بازداشت گردیده‌اند.

این درحالی است که ماین‌های جاسازی شده در نقاط مختلف افغانستان، در بیشتر موارد بالای غیر نظامیان انفجار می‌کند که باعث نگرانی نهادهای ملی و بین‌المللی شده است.

انفجار ماین‌های جاسازی شدۀ طالبان در زابل و خوست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد