انفجار-موتر-بمب-در-بلخ-بیش-از-کشته-و-زخمی-برجا-گذاشت

گزارش‌ها می‌رسانند که در حمله‌ی موتربمب بر یک مرکز نظامی در ولسوالی بلخ ولایت بلخ، یک سرباز کماندوی ارتش کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر به‌شمول نظامیان و غیرنظامیان زخمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله گفته است که این انفجار حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز سه شنبه(4، سنبله) در بازار ولسوالی بلخ در نزدیکی یک کلینیک حیوانی رخ داده است.

حنیف رضایی، سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور، تایید کرده که یک قرارگاه نیروهای کماندوهای ارتش در ولسوالی بلخ این ولایت هدف حمله انتحاری قرار گرفته که یک کشته و ۴۱ زخمی بجا گذاشته است.

وی به رسانه ها گفته است که در این حمله‌ی موتربمب، شش نظامی و ۳۵ غیرنظامی زخمی شده‌اند. به گفته‌ی او، از کشته‌شدن غیرنظامیان در این حمله تا کنون گزارش نشده اما گفته می شود که در میان غیرنظامیانی که در این حمله زخمی شده‌اند، زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

سخن‌گوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که علاوه بر خسارت جانی، شمار زیادی از خانه‌های مردم محل نیز ویران شده که نیروهای ارتش به محل رسیده و در حال کمک به قربانیان این حمله هستند.

در همین حال، عادل شاه عادل، سخنگوی فرماندهی پلیس بلخ نیز گفته که بر اساس آمار اولیه در این انفجار چهار غیرنظامی کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی هم، فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع تایید کرده است که در این رویداد دو غیرنظامی کشته و ۳۵ تن زخمی شده اند.

ولایت بلخ در شمال کشور موقعیت دارد. در شماری از ولسوالی‌های این ولایت از جمله ولسوالی بلخ جنگ‌جویان گروه طالبان حضور و فعالیت تروریستی دارند.

انفجار موتر بمب در بلخ بیش از 40 کشته و زخمی برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد