انفجارات-اخیر-بر-مراسم-محرم-در-هرات-سایه-افکند

شماری از مسوولین ولایت هرات با ابراز نگرانی می گویند که برای تامین امنیت برگزاری مراسم محرم و عاشورا، آمادگی لازم از سوی حکومت مرکزی گرفته نشده است.

به گزارش افغان نیوز: فاطمه جعفری عضو شورای ولایتی هرات، روز شنبه( ۱۷، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ کسانی که برای تامین امنیت در روزهای محرم، از سوی ارگان های امنیتی محلی آموزش های نظامی دیده اند، هنوز هیچ سلاحی در اختیار ندارند.

خانم جعفری تصریح کرد؛ آمار دقیق افرادی که برای تدابیر امنیتی در روزهای محرم آموزش دیده اند در دست نیست، اما گفته می شود که ۸۰ مسجد و برای هر مسجد ۲ تا ۴ نفر از افراد آموزش دیده در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای ولایتی هرات تاکید داشت؛ که دولت وعده فرستادن سلاح از مرکز برای این افراد داده است اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی به دسترس آنان قرار می گیرد.

در همین حال جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات از آمادگی نیروهای امنیتی و نیز افراد آموزش دیده در روزهای محرم و عاشوا سخن گفته و می افزاید که تدابیر تازه امنیتی در روزهای محرم از اولویت کاری حکومت محلی خواهد بود.

آقای فرهاد علاوه کرد؛ برنامه های امنیتی در ماه محرم و نیز هفته شهید روی دست گرفته شده و تاکنون برای ۲۰۰ نفر از اشخاصی که شامل چارچوپ پولیس شده اند، سلاح توزیع شده است.

ناامنی ها  و انفجارهای پی در پی در آستانه فرارسیدن ایام محرم برای شیعیان هرات نگرانی های زیادی را به وجود آورده و از دولت می خواهند تا در تامین امنیت ماه محرم اقدامات جدی روی دست بگیرد.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

انفجارات اخیر بر مراسم محرم در هرات سایه افکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد