انفجارهای-غرب-کابل-بیش-از-۳۰-کشته-برجا-گذاشت

منابع در غرب کابل می‌گویند که حملات انتحاری بر مکتب «عبدالرحیم شهید» و کورس آموزشی «ممتاز» بیش از ۳۰ کشته برجا گذاشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ این انفجارها، صبح امروز سه‌شنبه (۳۰ حمل) در مقابل مکتب دولتی به نام «عبدالرحیم شهید» و کورس آموزشی «ممتاز» به وقوع پیوسته اند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیه کابل وقوع سه انفجار را در این مکتب دولتی تایید کرده و گفته که ممکن شمار تلفات این رشته انفجارات در غرب کابل افزایش یابد.

اما شاهدان عینی می‌گویند که شمار تلفات ناشی از این انفجارها، بیشتر از آمار ارایه شده از سوی رسانه‌ها و طالبان است.

برخی منابع مردمی می‌گویند که در این رویدادها، حدود ۳۰ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند. اکنون، بسیاری از امبولانس‌ها مصروف انتقال اجساد و مجروحین به شفاخانه‌ها اند.

شفاخانۀ امرجنسی کابل گفته است که تا کنون از محل این انفجارات، هفت زخمی به این شفاخانه انتقال داده شده که بسیاری شان کودکان اند.

از سوی هم، طالبان مانع خبرنگاران به محل رویداد شده و افراد این گروه وسایل خبرنگاری برخی از آنان را ضبط کرده اند.

تا کنون مسوولیت حملات امروز در کابل را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این، گروه داعش-شاخۀ خراسان مسوولیت حملات مرگبار در غرب کابل را به عهده گرفته بود.

این درحالی است که سال گذشته یک انفجار در مقابل مکتب سیدالشهدا در شهرک اتفاق دشت برچی غرب کابل به وقوع پیوست که در آن، ۵۰ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر که بیشتر آن دانش‌آموزان دختر بودند، کشته شدند.

انفجارهای غرب کابل بیش از ۳۰ کشته برجا گذاشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد