اکثر-ولایات-در-آستانه-سقوط-قرار-دارند

شکیبا هاشمی، نماینده مردم قندهار در مجلس می گوید؛ در اثر بی توجهی رییس جمهور غنی و ارگان های امنیتی، اکثریت ولایات کشور در آستانه سقوط قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: شکیبا هاشمی، نماینده مردم قندهار در مجلس، روز شنبه(29، ثور) گفت؛ طرح رییس جمهور غنی و ارگان ها امنیتی در تأمین امنیت شهروندان در سراسر کشور ناکام بوده و در حال حاضر اکثریت ولایات در آستانه سقوط قرار دارند.

وی افزود؛ حضور حلقه های خاص در بدنۀ حکومت و وقوع رویداد های خونین در ولایات از جمله بحران های است که رییس جمهور غنی در کنترول آن نا موفق می باشد.

از سوی هم، عبدالستار درزابی، عضو مجلس نمایندگان گفت: اکثر ناامنی های کنونی ریشه در حق خوری و بی عدالتی حکومت وحدت ملی دارد که نمایندگان ملت باید در برابر این رویکرد های نادرست تصمیم واحد و جامع اتخاذ نمایند.

وی تاکید داشت؛ در نتیجه رویداد های خونین در نقاط مختلف کشور، هر روز ده ها تن از نیروهای امنیتی و افراد ملکی کشته و زخمی می شوند، در حالیکه کارمندان و منسوبین امنیتی براساس روابط استخدام می شوند. آقای درزابی افزود، مخالفان مسلح در سراسر کشور بصورت غیر مستقم مجهز می شوند، اما نیروهای بین المللی هیچ وقت قبل از حملات تروریستی اقدام نکرده بلکه خلاف توافقنامه همکاری شان با نیروهای امنیتی افغانستان عمل می نمایند.

در همین حال، شاگل رضایی، نماینده مردم غزنی نیز گفت: در اثر بی کفایتی حکومت مرکزی، ولسوالی های اندر، اجرستان، جغتو و زنه خان این ولایت در آستانه سقوط قرار دارند. وی افزود، شب گذشته مخالفان مسلح بالای ولسوالی اجرستان ولایت غزنی حمله گروهی کردند که در نتیجۀ آن 3 هزار خانواده بیجا شده اند. با وجود که این ولسوالی تحت محاصره قرار دارد اما حکومت مرکزی هیچ گونه تدابیر امنیتی اتخاذ نکرده است.

اکثر ولایات در آستانه سقوط قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد