طالبان-بر-سه-ولسوالی-بدخشان-حاکمیت-کامل-دارند

مقامات در ولایت بدخشان می گویند: از سه سال به این سو، ولسوالی های وردوج، جرم و راغ این ولایت، تحت تصرف طالبان قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز: احمد فیصل بیگزاد، والی بدخشان، امروز چهارشنبه (۱۹ثور) در تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ ولسوالی های وردوج، جرم و راغ این ولایت ۳ سال است تحت تصرف طالبان قرار دارند و مخالفان مسلح در  نقاط مختلف این ولسوالی ها فعالیت گسترده دارند. وی خواستار کمک از سوی حکومت مرکزی شد تا بتواند این ولسوالی ها را از چنگ مخالفان نجات دهد.

وی می افزاید؛ تروریستان  داخلی و خارجی در این ولسوالی ها فعالیت های هراس افگنانه انجام میدهند که در این مورد چند بار از حکومت مرکزی خواستار کمک شده ایم اما تا هنوز پاسخی در یافت نکرده ایم.

از سوی هم، محمد راد منش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به افغان نیوز گفت: سقوط ولسوالی وردوج ولایت بدخشان توسط گروه های تروریستی واقعیت داشته اما در سایر بخشهای این ولایت نیروهای امنیتی حضور گسترده دارند.

وی همچنان تاکید کرد که فعالیت های نظامی را در این ولایت افزایش داده و حضور نیروهای امنیتی را برای تامین امنیت آن بیشتر خواهند کرد.

ولایت بدخشان به دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی، بیشتر مورد توجه مخالفان قرار میگیرد که در اثر نبرد ها، مردم خسارات سنگینی را متقبل شده اند.

طالبان بر سه ولسوالی بدخشان حاکمیت کامل دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد