اگر-حکومت-به-وضعیت-قندوز-توجه-نکند،-مردم-به-صف-طالبان-میروند

شماری از فعالان مدنی می‌گویند؛ حکومت اگر به وضعیت کنونی قندوز بی‌توجهی کند، و امنیت باشندگان این ولایت را تامین کرده نتواند، مردم به گروه طالبان میپوندند.

به گزارش افغان خبر؛ خالد موهمند فعال مدنی ولایت قندوز در کنفرانس مطبوعاتی که امروز (دو شنبه 19 میزان) در رابطه به وضعیت امنیتی ولایات قندوز، هلمند و ارزگان از سوی بنیاد صالحی  برگذار شده بود، گفت؛ ملیشه‌های موجود در ولایت قندوز بالای مردم این ولایت ظلم و ستم می‌کنند. او افزود؛ یکی از عامل اصلی سقوط قندوز همین گروه‌های خود سر و ظالم هستند که حکومت نیز هیچ توجهی برای اصلاح این گروه‌ها ندارد.

آقای موهمند گفت؛ حکومت نمی‌خواهد که امینیت در ولایت قندوز تامین شود، و اگر چنین می‌بود چرا گزارش کمیته حقیقت یاب را که در رابطه به عوامل سقوط قندوز تهیه شده بود، با مردم کشور شریک نکرد و از دید مردم پنهان نگهداشت.

موهمند بیان داشت؛ در اثر جنگ کنونی ولایت قندوز هزار‌ها باشنده این ولایت از خانه‌های خودشان بیجا شده و به ولایت‌های دیگر مهاجر شده اند.

به گفته‌ی این فعال مدنی، وضعیت در شهر قندوز به حدی خراب است که یک قرص نان ده افغانی به 180 افغانی به فروش می‌رسد.

از سوی دیگر حمیده وردک رئیس روند عدالت افغانستان گفت؛ حکومت در مدیریت جنگ ناکام است و باید در این زمینه توجهی جدی صورت گیرد، و اگر نه وضعیت امنیتی در سراسر کشور بدتر خواهد شد.

خانم وردک نیز از حکومت خواست که یافته‌های در رابطه به سقوط قندوز را با مردم کشور شریک سازد و شهروندان کشور بدانند که قندوز چرا هر سال سقوط میکند.

بانو وردک گفت؛ حکومت در امر مهار جنگ هیچ برنامه‌ی موثر در سال‌های اخیر نداشته است.

وضعیت امنیتی در سال جاری خراب شده است و به گفته‌ی مقامات وزارت دفاع هر روز در 15 ولایت کشور جنگ بین نیروهای امنیتی و مخالفین دولت جریان دارد.

اگر حکومت به وضعیت قندوز توجه نکند، مردم به صف طالبان میروند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد