مردم-با-طالبان-همکار-اند-علت-سقوط-قندوز-جنگ-سیاسی-میان-مقام-های-محلی-است

رئیس عمومی امنیت ملی اعلام کرد که علت اصلی سقوط قندوز به دست طالبان جنگ سیاسی میان اعصای شورای ولایتی و والی آن ولایت است و مردم در مجبوریت با طالبان همکاری میکنند.

به گزارش افغان خبر: کمیسیون امور دفاعی مجلس سنا امروز دوشنبه (19میزان) در نشست خود عبدالله حبیبی وزیر دفاع، تاج محمد جاهد، وزیر داخله و معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی را در پیوند به اوضاع امنیتی کشور و سقوط شهر قندوز فرا خواند.

معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی در این نشست بیان کرد که  جنگ سیاسی بین شورای ولایتی و والی قندوز زمینه را برای ورود دوباره طالبان به شهر قندوز آماده کرد.

رییس امنیت ملی کشور گفت، مردم در کنار طالبان ایستاد نمیشوند اما ناگزیری و مجبوری آنها را همکار طالبان ساخته است.

وی افزود که تمرکز نیروهای امنیتی بخاطر نابودی داعش باعس شد که طالبان مسلح از ولایت قندوز پاکسازی نشوند و این امر عملیات نظامی در قندوز را به تاخیر انداخت.

به گفته وی، هم اکنون نیز قوای امنیتی کشور در ۱۰ ولایت و ۱۳ ولسوالی عملا در جنگ هستند و حملات دشمنان را پاسخ می دهند.

اما آقای استانکزی با معزرت خواهی از مردم قندوز گفت که به نگرانی های امنیتی آنها رسیدگی میشود و نیروهای امنیتی دوباره شهر قندوز را پاکسازی خواهد کرد.

تاج محمد جاهد، وزیر داخله نیز بیان کرد که  مخالفان مسلح در ولایت های قندوز، هلمند، بادغیس، فاریاب، سرپل، ارزگان و بغلان آنچه در توان داشتند به هدف تصرف مراکز شهرها به کار بردند ولی ناکام شدند.

او تصریح کرد: دشمنان افغانستان در یک هفته گذشته در ۱۷ ولایت ۲۱۵ حمله را بالای نیروهای امنیتی انجام داده اند، ولی دفاع صورت گرفته و دشمن بیشترین تلفات را متحمل شده اند.

جاهد افزود که تمامی گروه های تروریستی دنیا در افغانستان جمع شده و بر علیه نیروهای امنیتی کشور می جنگند.

وزیر داخله در مورد دوام جنگ در شهر قندوز گفت که نیروهای امنیتی به دلیل جلوگیری از تلفات مردم، عملیات شان را با دقت بیشتر به پیش می برند و این مساله سبب دوام جنگ در شهر قندوز شده است.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع نیز با بیان اینکه جنگ افغانستان جنگ چند تا طالب نیست و ابعاد مختلف دارد، افزود، اگر نیروهای امنیتی کشور حمایت شوند، بر دشمنان پیروز خواهند شد.

او علاوه کرد که جنگ با تروریزم مشکل است اما نیروهای دفاعی کشور با حمایت جامعه جهانی در برابر آنها ایستادگی میکند.

این درحالیست که شماری از نمایندگان مردم، و فعالان مدنی مسئولان امنیتی را به کم کاری ضعف مدیریت متهم میکنند و میگویند که سربازان افغان توانایی دارند اما مدیریت درست نمیشوند.

مردم با طالبان همکار اند/ علت سقوط قندوز جنگ سیاسی میان مقام های محلی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد