اگر-رسیدگی-نشود-یک-میلیون-کودک-افغان-با-خطر-مرگ-مواجه-می‌شوند

سازمان ملل متحد هشدار داده که ناامنی شدید غذایی نزدیک به ۱۴ میلیون تن را در افغانستان تحت تاثیر قرار داده و در صورت عدم رسیدگی فوری، دست کم یک میلیون کودک افغان در معرض خطر جدی مرگ قرار خواهند گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛  سازمان ملل متحد اعلام کرده که احتمال دارد 3.2 میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان از سوء تغذیه رنج ببرند.

این سازمان هشدار داده که ناامنی شدید غذایی نزدیک به ۱۴ میلیون تن را تحت تاثیر قرار داده است و جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از عمیق‌تر شدن این تأثیرات، کمک‌های وعده کرده خود را به افغانستان انجام دهد.

این هشدار در پی سفر دو روزه هروه لودوویک دی لیس‌، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» و مری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذا در افغانستان مطرح شده است.

صندوق حمایت از کودکان گفته است که جامعه بین‌‌المللی باید مبلغی را که پیش از این تعهد کرده بود، کمک کند در غیر آن، تاثیرات بیماری‌ها سوء‌تغذیه در افغانستان میان کودکان نتایج جبران‌ناپذیر خواهد داشت.

صندوق حمایت از کودکان تصریح کرده است که کودکان بیمار و خانوادهای آنان کم‌تر قادر به دریافت خدمات صحی هستند و سرخکان و اسهال حاد به‌گونه سریع میان کودکان شیوع پیدا کرده است.

هروه لودوویک دی لیس افزوده است: همان‌طور که خانواده‌های بیش‌تری برای تهیه غذا تلاش می‌کنند‌، سلامت تغذیه‌ای مادران و فرزندان آن‌ها روز‌به‌روز بدتر می‌شود.

بااین‌حال، براساس تحقیق سازمان جهانی غذا، ۹۵ درصد از خانواده‌ها در افغانستان غذای کافی مصرف نمی‌کنند و بزرگ‌سالان برای این‌که فرزندان‌شان گرسنه نمانند، وعده‌های غذایی‌شان را کنار می‌گذارند.

اگر رسیدگی نشود یک میلیون کودک افغان با خطر مرگ مواجه می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد