اگر-کرونا-را-جدی-نگیرید،-جاده‌ها-پر-از-جنازه-می‌شود

وزارت صحت عامه در مورد بی‌پروایی مردم نسبت به ویروس کرونا می‌گوید: در صورتی‌ که مردم نسبت به این ویروس بی‌اعتنا باشند و توصیه‌های صحی را مراعات نکنند، جاده‌ها پر از «جنازه» خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: وحیدالله مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با نشر یک مطلب در صفحه فیس‌بوکش نوشته است که کارمندان صحی ده برابر آن‌چه در توان دارند، تلاش می‌کنند، اما بی‌پروایی و بی‌توجهی مردم نسبت به ویروس کرونا، همه‌‌ی زحمت‌های آن‌ها را برباد می‌دهد.

او خطاب به مردم گفته است که به خاطر کارمندان صحی نه، بلکه به خاطر صحت خود به توصیه‌های صحی توجه کنند، ورنه جاده‌ها پر از «جنازه» خواهد شد.

مجروح در این نوشته‌اش از مردم گلایه کرده است که از اتفا‌ق‌هایی که در دیگر کشورها رخ داده است، درس عبرت نگرفته و اکنون این وضعیت دامن‌گیر افغانستان نیز شده است. او گفته است: «ما شاهد ابتلا و مرگ عزیزان خود خواهیم بود متاسفانه.»

معین عرضه خدمات صحی از مردم خواسته است که توصیه‌های صحی را رعایت و سهل‌انگاری را بس کنند. او در ادامه به مردم گفته است که به گراف مبتلایان به ویروس کرونا اگر دیده شود، وضعیت پیش از شکسته شدن قرنطین تحت کنترل بوده است و انتشار ویروس به تأخیر افتاده بود، ولی زمانی که مردم به جاده‌ها ریختند و قرنطین را به خاطر خرید عیدی نقض کردند، شمار مبتلایان به ویروس کرونا به گونه‌ی سرسام‌آور افزایش یافته است.

این در حالی است که پیش از عید ولایت‌های بلخ، کندز و ننگرهار قرنطین را به طور کامل رفع کردند. مقام‌های محلی این ولایت‌ها گفته‌ بودند که به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، این تصمیم را گرفته‌اند.

پس از شکسته شدن قرنطین در این ولایت‌ها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا سیر صعودی پیدا کرد. علاو بر این، در کابل با جودی‌ که قرنطین رفع نشده بود، مردم به گونه‌ی غیرمسوولانه در سطح شهر برآمدند.

بر اساس چشم‌دیدها، مردم در شهر کابل بدون در‌نظرداشت توصیه‌های صحی و رعایت فاصله معیاری گشت‌وگذار می‌کردند. اکنون ولایت کابل با ثبت ۳۰۰ تا ۴۰۰ مورد مثبت در روز، در صدر جدول قرار گرفته است. براساس آماری که از سوی وزارت صحت عامه به نشر رسیده، در ولایت کابل چهار هزار و ۴۱۱ تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اگر کرونا را جدی نگیرید، جاده‌ها پر از جنازه می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد