ایران-۸۰-بورسیه-طبی-به-دانشجویان-افغان-وعده-سپرد

سفیر ایران در کابل به وزارت صحت عامه کشور وعده سپرد که حدود هشتاد بورسیه را در بخش طب برای دانشجویان افغان فراهم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز سه‌شنبه(۱، سرطان) با بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

وزارت صحت با نشر اعلامیه می‌گوید که آقای مجروح از کمک‌های ایران در موج اول ویروس کرونا، قدردانی نموده و خواهان همکاری‌های بیشتر این کشور در بخش آموزش کارمندان صحی، اکسیجن و تجهیزات طبی برای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا شده است.

وی در رابطه به تدابیر این وزارت مبنی بر مبارزه با موج سوم ویروس کرونا در کشور، گفت که با توجه به افزایش تعداد افراد مبتلا به این ویروس، ما تعداد بستر را در کابل و ولایات افزایش دادیم و اکنون در هفت شفاخانه کابل دستگاه تولید اکسیجن نصب شده است.

مجروح، آموزش کارمندان صحی را یک نیاز جدی برای سکتور صحت خوانده و از کشور ایران خواست تا داکتران افغان را در این راستا به خصوص در بخش جراحی قلب همکاری نماید.

در همین حال، سفیر ایران، بر همکاری مشترک این کشور در افغانستان تاکید کرده و در بخش های نامبرده وعده همکاری داد.

او هم‌چنان گفت: کشورش آماده است تا دو شفاخانه‌ی را که در ولایت‌های کابل و بامیان از سوی این کشور اعمار شده است، در بخش تجهیزات همکاری نماید.

آقای امینیان با اشاره بر فراهم سازی زمینه آموزش گفت که ایران متعهد است تا حدود هشتاد بورسیه را در بخش طب مانند سال‌های قبل برای دانشجویان افغان فراهم نماید.

این درحالی است که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران، شب گذشته در یک تماس تلفنی با رییس جمهور غنی،‌ بر تعمیق روابط و همکاری‌ها میان دو کشور، تاکید ورزید.

ایران ۸۰ بورسیه طبی به دانشجویان افغان وعده سپرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد