با-انتخاب-راه‌های-غیرقانونی-مهاجرت-زندگی‌-تان-را-به-خطر-نیندازید

وزارت خارجه امارت اسلامی از تمامی شهروندان کشور خواسته است که زندگی شان را با انتخاب راه‌های غیرقانونی و قاچاقی مهاجرت به خطر نیندازند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امارت اسلامی این خواست را در پی جان‌باختن ۱۸ پناه‌جوی افغان در کامیونی در شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان مطرح کرده است.

این وزارت ‏در پیامی به خانواده‌های قربانیان این رویداد ابراز تسلیت کرده است.

وزارت امور خارجه نوشته است که در ۱۷ فبروری سال جاری، ۱۸ شهروند افغانستان که در یک واسطه‌ نقلیه‌ سربسته در نزدیکی شهر صوفیه برای سه روز گیر مانده بودند، ‏در اثر گرسنگی، تشنگی و کم‌بود اکسیژن جان باخته‌ اند.

طبق گفته این وزارت، شماری دیگر آنان به شفاخانه‌‌ای مرکزی شهر منتقل شده اند که وضعیت صحی آنان قناعت‌بخش اعلام شده است.

در پیام وزارت خارجه آمده است: «‏وزارت امور خارجه‌ی ا.ا.ا مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌های قربانیان این حادثه‌ی غم‌انگیز ابراز می‌کند و یک بار دیگر از همه افغان‌ها می‌خواهد تا زندگی خویش را با انتخاب راه‌های غیرقانونی و قاچاقی مهاجرت به خطر نیندازند».

این وزارت از تمامی نهادهای بین‌المللی به‌ ویژه از کشور‌های میزبان خواسته است که قاچاق‌چیان انسان را که همواره سبب مرگ انسان‌ها می‌شوند، بازداشت و به پنجه‌‌ای قانون بسپارند.‏

این در حالی است که رسانه‌های بلغارستانی گزارش کرده‌اند که اجساد ۱۸ پناه‌جوی افغان روز جمعه ( ۲۸ دلو) در نزدیکی شهر صوفیه، پایتخت این کشور در یک کامیون کشف شده است. پلیس بلغارستان گفته است که این افراد می‌خواستند غیرقانونی به صربستان سفر کنند.

 

 

با انتخاب راه‌های غیرقانونی مهاجرت زندگی‌ تان را به خطر نیندازید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد