با-راهکار-کهنه-صحی-نمی‌توان-جامعه-سالم-داشت

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در مورد خدمات صحی معیاری گفته است که با راهکارهای کهنه نمی‌توان یک جامعه سالم داشت.

به گزارش افغان نیوز؛ معاونت اداری ریاست‌الوزرا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای حنفی این اظهارات را در دیدار با شماری از داکتران مختصص شفاخانه‌های کابل مطرح کرده است.
آقای حنفی افزوده است: یک جامعه‌ زمانی سالم بوده می تواند که راهکار صحی آن سالم و بهترین عملکرد را داشته باشد و با راهکار کهنه نمی‌توان یک جامعه‌ای سالم داشت.
در خبرنامه آمده است که داکتران متخصص در این دیدار راجع به وضعیت، فعالیت‌ و کارکرد‌های شفاخانه‌های کابل معلومات ارائه کرده و گفته‌اند که این شفاخانه‌ها در بخش‌های مختلف با داشتن داکتران متخصص مصروف ارائه خدمات صحی برای بیماران اند.
اما؛ آنان افزوده‌اند با آنهم ‌در شماری از شفاخانه ها، امکان معالجه برخی از امراض مانند سرطان و ناباروری بنابر کمبود وسایل و امکانات پیشرفته طبی وجود ندارد.
آنان خواستار توجه جدی مسوولان ا.ا در بخش صحت به ویژه در عرصه تربیه داکتران متخصص، فراهم کردن وسایل طبی معیاری و توسعه‌ای مراکز صحی در کشور شده‌اند.
مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا نیز خدمات صحی را از نیازهای اولیه مردم و از تعهدات اساسی ا.ا خوانده است.
او با اشاره به آغاز اصلاحات در سیستم صحی کشور گفته است که اصلاحات آغاز شده و به تدریج به شفاخانه‌ها و مراکز صحی در سرتاسر کشور گسترش می‌یابد.
معاون اداری ریاست الوزرا افزوده است: تمامی کادرهای کشور در بخش‌های مختلف سرمایه و قابل قدر هستند، هم‌چنان می‌توانند در هماهنگی با هم‌دیگر کشور را مرفع و افغانان را از مشکلات نجات دهند.

با راهکار کهنه صحی نمی‌توان جامعه سالم داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد