بازداشت-سردسته‌ی-ترورهای-هدفمند-طالبان-در-کابل

نیروهای ویژه‌ امنیت ملی در کابل، سردسته‌ی ترورهای هدفمند گروه طالبان را که به ترور سارنوالان، کارمندان دولتی، افسران ارتش و غیرنظامیان موظف شده بود، بازداشت کردند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی با نشر اعلامیه گفته است که این سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان به نام «شیر پادشاه» یاد شده و در ولسوالی قره‌باغ کابل بازداشت گردیده است.

به نقل از اعلامیه، او زمانی بازداشت شده است که می‌خواست حمله‌ای را بر یک پایگاه ارتش در ولسوالی ده‌سبز این ولایت انجام دهد.

ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که این فرد در سال ۱۳۹۶ خورشیدی به گروه طالبان پیوسته و پس از فراگیری آموزش‌های نظامی، وظیفه‌ی پیشبرد فعالیت‌های استخباراتی و جلب و جذب افراد به گروه طالبان را به عهده داشته است.

اعلامیه می‌افزاید که این سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان از میراخان، ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی قره‌باغ کابل، دستور می‌گرفته و پس از چندین عملیات ترور کارمندان دولتی، به عنوان سرگروپ دسته‌ی ترورهای هدفمند تعیین شده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی تأکید کرده است که او علاوه بر ترور کارمندان دولتی و دادستان‌ها، وظیفه‌ی نشر و پخش شب‌نامه‌های طالبان، هشداردادن به نیروهای امنیتی و قتل غیرنظامیان را نیز به عهده داشته است.

این درحالی است که چهار روز پیش نیز نیروهای قطعات ویژه‌ی این ریاست از بازداشت «هسته‌ی ماین‌گذار» گروه طالبان در شهر کابل خبر داده بود.

بازداشت سردسته‌ی ترورهای هدفمند طالبان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد