بانک-توسعه-اسلامی--میلیون-دالر-اختصاص-داد

بانک توسعه اسلامی از امضای قرارداد چند پروژه با نهادهای کمک‌رسان در زمینه‌ امنیت غذایی، حمایت از بخش آموزش  و صحت در افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بانک توسعه اسلامی روز گذشته (چهارشنبه، ۶ جدی) در ایکس نگاشته است که سه قرارداد به ارزش 14 میلیون دالر با کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امضا کرده است.
این پروژه‌ها به ارزش ۲۴.۶ میلیون دالر از صندوق امانی بشردوستانه‌ افغانستان، تحت مدیریت بانک توسعه اسلامی تمویل خواهد شد. 
این مقدار بودجه در زمینه‌ آموزش، صحت و معیشت در افغانستان هزینه می‌شود و از آن ۲۴۰ هزار نفر مستفید خواهند شد.
بانک توسعه اسلامی تصریح کرده است که برای تمویل پروژه‌های دیگر در زمینه‌ دسترسی به آب پاک و خدمات صحی، هشت میلیون دالر در اختیار صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) و صندوق بشردوستانه‌ افغانستان (ای‌اچ‌تی‌اف) قرار می‌دهد.
این بانک افزوده است که ۱.۵ میلیون دالر در اختیار سازمان صحی جهان قرار می‌دهد تا به بهبود ارائه‌ خدمات صحی به مادران و کودکان در روستای‌های افغانستان هزینه شود. 
بانک توسعه اسلامی گفته است که ۱.۱ میلیون دالر دیگر را در اختیار شورای پناهندگان ناروی قرار می‌دهد تا در زمینه‌ تقویت امنیت غذایی در ولایت‌های بدخشان، فاریاب و غزنی هزینه نماید.
این در حالی است که پیشتر دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستان سازمان ملل (اوچا) گفته بود که در سال آینده میلادی برای کمک‌رسانی به افغانستان نیاز به سه میلیارد دالر است.

بانک توسعه اسلامی 24.6 میلیون دالر اختصاص داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد