بایدن-میلیارد-دالر-تجهیزات-نظامی-را-به-افغانستان-رها-کرد

رییس جمهور پیشین امریکا از دولت جو بایدن به خاطر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرده و گفته است که به ارزش ۸۵ میلیارد دار بهترین تجهیزات نظامی این کشور در افغانستان رها شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا روز گذشته( یک‌شنبه، 9 عقرب) در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که ارتش امریکا پیش از آن‌که هزاران امریکایی از افغانستان تخلیه شوند، این کشور را ترک کرد.

ترامپ در این گفت که جیمی کارتر و جورج بوش هم رییسان جمهور خوبی برای امریکا نبودند اما؛  «فکر می‌کنم این (بایدن) بدترین رییس جمهور تاریخ کشور ما باشد».

ترامپ گفت که اگر به افغانستان نگاه کنید، می‌بینید که چه اتفاقات وحشتناکی برای امریکا افتاد و جوانان امریکایی زیادی کشته شدند.

دونالد ترامپ با اشاره بر حمله گروه داعش به میدان هوایی کابل گفت که در این حمله بیش از ۲۰ نفر امریکایی دست و پای‌شان قطع شده‌است.

او تاکید کرد: «هیچ‌کس درباره این حمله حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دالر که بیشترش نو بود در آن‌جا رها شد و آن‌ را منفجر نکردند».

رییس جمهور پیشین امریکا در پاسخ به این پرسش که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد، گفت:‌ «فکر می‌کنم باید بگویم این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم».

ترامپ در مورد کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: «شماری نیروهای‌مان را به ۲۵۰۰ نفر رساندم و همه‌ای آنان وضعیت خوبی داشتند و دست کسی به آن‌ها نمی‌رسید».

او تاکید کرد که بایدن آمد و ارتش را پیش از مردم خارج کرد و هزاران نفر را که امریکایی هستند و باید خارج می‌شدند در آنجا رها کرد.

این در حالی است که پس از فرار اشرف غنی، پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از افغانستان در روز دوشنبه ۸ سنبله خارج کرد و به این ترتیب حضور نظامی آمریکا در این کشور پس از ۲۰ سال جنگ م پایان یافت.

بایدن 85 میلیارد دالر تجهیزات نظامی را به افغانستان رها کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد