بایدن-داعش-در-صدد-حمله-بر-میدان-هوایی-کابل-است

رییس جمهور بایدن می‌گوید که تا پایان ماه از افغانستان خارج می‌شویم، زیرا داعش قصد حمله بر نیرو‌های حاضر در میدان هوایی کابل را دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه، طی کنفرانس خبری در کاخ سفید دلیل مخالفتش با تمدید زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را وجود تهدید داعش عنوان کرد.

وی گفت: نیرو‌های آمریکایی، نیرو‌های ائتلاف و غیرنظامیان در فرودگاه کابل در خطر هدف قرار گرفته شدن از سوی داعش هستند.

بایدن تاکید داشت که تا این لحظه بیش از ۷۰ هزار نفر از فرودگاه کابل منتقل شده اند و می‌توانیم عملیات خروج از افغانستان را تا ۶ روز دیگر، یعنی پایان ماه جاری میلادی به اتمام برسانیم.

به گفته وی؛ طالبان از طریق اقداماتی که انجام خواهند داد ارزیابی می‌شوند و از این رو مشروعیت دولت آتی افغانستان براساس نوع رفتار آن تعیین خواهد شد.

آقای بایدن تاکید داشت که از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه نیز درخواست کرده ام تا گزارشی درباره تعداد آمریکایی‌های باقیمانده در افغانستان ارائه کند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، دیروز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی در کابل، گفت که تنها خارجی‌ها اجازه دارند به فرودگاه کابل راه پیدا کنند. آمریکایی‌ها در همان مهلتی که برای شان دادیم، باید بیرون شوند.

بایدن: داعش در صدد حمله بر میدان هوایی کابل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد