بدخشان؛-۲۵-کودک-در-اثر-بیماری-«سرخکان»-جان-باخته‌اند

منابع محلی می‌گویند که به اثر شیوع بیماری «سرخکان» بیش از بیست وپنج (۲۵) کودک در ولسوالی‌های کوف‌آب و کوهستان ولایت بدخشان جان باخته اند.

به گزارش افغان نیوز؛ نثار احمد احمدی، معاون و سرپرست ولایت بدخشان با تائید این خبر می‌گوید که یک تیم صحی آقاخان به ولسوالی‌های سرحدی اعزام شده است تا وضعیت را بررسی و خدمات اولیه ارائه نمایند.

از سوی هم، سیف الرحمن ابراهیم خیل مسوول بخش خدمات صحی آقاخان برای بدخشان می‌گوید که تیم‌های صحی اعزام شده با اسب و الاغ خود را به محل می‌رسانند. زیرا برف‌باری های اخیر راه‌ها را مسدود کرده است.

آقای ابراهیم خیل اطمینان داد که برای مقابله با هرگونه واقعات صحی در ولسوالی‌های دور دست، آمادگی لازم گرفته شده است.

معاون والی بدخشان درحالی سخن از اعزام تیم‌های صحی به ولسوالی‌های دوازها و راغ‌ها می‌گوید که ریزش برف سنگین راه های شماری از قریه‌جات این ولسوالی‌ها را مسدود ساخته است.

شفقت الله محقق یکی از باشندگان ولسوالی درواز می گوید که همه ساله با فرارسیدن فصل زمستان راهای مواصلاتی ولسوالی‌های سرحدی مسدود می‌شود. وی از مسوولین می‌خواهد در زمینه باز نمودن راه‌ها توجه جدی نمایند. 

نورالله اوریا، رئیس عمومی خدمات صحی آقاخان در دیداری با معاون وسرپرست  بدخشان اعلام کرد که شفاخان هفتاد(70) بستر صحت عامه بدخشان تحت پوشش خدمات صحی آقاخان قرار می‌گیرد.

این در حالی است که توقف کمک‌های بین‌المللی و کمبود تجهیزات صحی، شفاخانه‌های افغانستان را با وضعیت وخیمی مواجه ساخته است. 

بدخشان؛ ۲۵ کودک در اثر بیماری «سرخکان» جان باخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد