برای-مبارزه-با-مخالفان-مسلح-نیروهای-دفاعی-آماده-اند

عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی می‌گوید؛ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آمادگی لازم برای مبارزه با دشمنان مردم افغانستان و پاسخ به راکت پراکنی نیروهای پاکستانی را دارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی گفت امروز (دو شنبه 9 حوت) در برنامه روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعلی کشور گفت؛ ارتش ملی در برابر تجاوز تروریستان آمادگی داشته و برای پاسخ دهی به راکت پرانی های پاکستان نیز آمادگی لازم را دارد و در این راستا از حمایت مردم افغانستان  نیز بر خوردار میباشد.

وزیر دفاع ملی می گوید که نیروهای امنیتی کشور برای فصل آینده جنگی در کشور آماده هستند و در این راستا برنامه های اصلاحی را تطبیق کردند.

آقای حبیبی خاطر نشان کرد که ارتش ملی به مردم و رییس جمهور کشور اطمینان می دهد که اهداف دشمنان را در سال آینده همانند سال های گذشته به یاس مبدل میسازد؛ هر حرکت دشمن را در نظر داشته و به متجاوزان پاسخ قاطع خواهند داد.

وزیر دفاع کشور گفت، درسال ۱۳۹۵ دشمنان مردم افغانستان تلاش کردند که یکی از ولایت‌ها را در شمال و یا در جنوب کشور به دست آورد؛ ولی با ضرباتی محکم با شکست قطعی مواجه شدند و پلان شوم آنها نقش بر آب گردید.

به گفته وی، اصلاحات مدیریتی، تعلیم و تربیه، مبارزه با فساد، ایجاد ریزرف‌ها، ایجاد قومنده واحد و انکشاف سیستم کشفی و استخباراتی ارتش ملی در اولویت کاری وزارت دفاع قرار دارد.

او خاطر نشان ساخت، اردوی ملی در برابر تجاوز تروریستان آمادگی داشته و برای پاسخ دهی به راکت پرانی های پاکستان نیز آمادگی لازم را دارند.

معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی نیز گفت که قوای مسلح افغانستان در بزرگترین آزمون تاریخی قرار دارند و هم اکنون نه تنها در برابر دشمنان آشکار و نا اشکار بلکه در برابر شبکه ای بزرگ تروریستی در خط مقدم جبهه قرار دارند.

آقای ستانکزی افزود که نیروهای امنیتی در دفاع از مردم منطقه و جهان جان خود را سپر کرده اند.

عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت داخله نیز گفت، افغانستان به دلیل جبر جغرافیایی، در یک جنگ نا اعلام شده قرار دارد ولی نیروهای امنیتی به حمایت مردمی در این جنگ پیروز خواهد شد.

آقای رحمان، افزود که پولیس ملی متعهد است انتقام خون شهیدان خود را از دشمنان افغانستان بگیرند.

او تاکید کرد که وزارت داخله به منظور کاهش تلفات نیروهای پولیس، برنامه های آموزشی و ظرفیت سازی پولیس را در اولویت کاری خود قرار داده و می کوشد که در چهار سال آینده پولیس را به نهاد تنفیذ قانون بدل نماید.

نهم حوت دو ماه پیش به عنوان روز نیروهای امنیتی کشور نام گذاری شد.

برای مبارزه با مخالفان مسلح نیروهای دفاعی آماده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد