طالبان-و-داعش-نخستین-دشمنان-افغانستان-هستند-فرماندهان-تروریستان-در-عشرت-به-سر-میبرند

رئیس جمهورغنی در روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی کشور ابراز داشت که فرماندهان گروه های تروریستی (داعش و طالبان) که نخستین دشمنان مردم افغانستان محسوب میشوند، در عیش و نوش به سر میبرند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور امروز دوشنبه (9حوت) در کابل ابراز داشت که دشمن اول این سرزمین نیروهای تروریستی بنام طالبان، داعش و امثال اینها هستند که با حمله به حریم زندگی مردم ما، میخواهند هستی و حیات این ملت را به تاراج بگذارند.

رئیس جمهور تصریح کرد که رهبران طالبان در عیش نوش به سر میبرند و فرزندان شان در ناز و نعمت در خارج از کشور زندگی میکنند.

او علاوه کرد که این افراد از نام دین سوء استفاده کرده و گروهی از افراد نادان را قربانی اهداف شان میسازند و حساب های بانکی شان را در کشور های دیگر مملو از پول میسازند.

وی همچنان قاچاقبران، مافیای مواد مخدر و دیگر حلقات مافیایی را از جمله دشمنان افغانستان عنوان کرد.

رئیس جمهور افزود:"قاچاقبران بخاطر اهداف کثیف خود هم به امنیت کشور و هم به رونق اقتصادی آن ضربه میزنند و سرمایه هاي ملی را که یکایک فرزندان این کشور در آن سهم دارند به باد میدهند. همچنین، مافیای مواد مخدر و دیگر حلقات مافیایی که بخاطر تداوم اقتصاد کثیف جرمی شان بار خیانت ملی را به دوش می کشند، دشمنان این سرزمین اند".

به باور رئیس جمهور رسالت نخست نیروهای دفاعی و امنیتی؛ مقابله با دشمنان میباشد؛ اما رسالت بلند مدت آنان گسترش امنیت سرتاسری در کشور و پشتوانه بخشیدن به نظم دولتداری است که فراهم کنندۀ زمینه هاي پیشرفت و ترقی، و تامین کنندۀ سعادت و خوشبختی برای مردم است.

آقای غنی علاوه نمود:"به حیث سرقوماندان اعلای نیروهای دفاعی و امنیتی کشور هر صبحگاه به این میاندیشم که وقتی سربازان و افسران ما به میدان ماموریت گسیل می شوند از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار باشند، برای کاری که به عهده می گیرند آموزش کافی دیده باشند، برای جلوگیری از دخالت عناصر فساد پیشه در کار آنان اقدامات لازم صورت گرفته باشد، و برای حفاظت از حقوق آنان در برابر اختلاس گران و خاینان ملی تمام توان خود را به کار بگیرم".

با این وجود سرابازان ارتش و پولیس ملی در سنگر های جنگ در ولایات مختلف از عدم تجهیز درست و به موقع شکایت دارند و میگویند که این امر سبب افزایش نیروهای امنیتی و دفاعی گردیده است.

 اما رئیس جمهور میگوید برنامه ریزی کرده ايم که هم اصلاحات ساختاری در نهادهای امنیتی و دفاعی تطبیق شود و هم تا مرز خودکفایی این نیروها به پیش برویم، زیرا ما نمی توانیم تا ابد متکی به حمایت خارجی بمانیم.

تعریف مشخص از دشمن داریم

رئیس جمهور غنی در مراسم بزرگداشت از نهم حوت روز ملی نیروهای دفاعی و امنیتی کشورهمچنان گفت که ما امروز با پشت سر گذاشتن فراز و فرودهایی از این قبیل، تعریف واضحی از دشمنان این سرزمین داریم و اجماعی ملی برای مقابله با آنها وجود دارد.

به باور رئیس جمهورغنی یکی از عواملی که در طول قرون متمادی سبب یکپارچگی، عزیمت و جنگ پیروزمندانۀ مردم ما می گردید داشتن تعریف واضح از دشمن بود.

او افزود که ابهام در تعریف دشمن و سردرگمی در تشخیص آن سبب میشود که فداکاریها و رشادتها ضایع گردد، و حماسه هايي که فرزندان این سرزمین می آفرینند به سرانجامی نرسد.

غنی گفت که مردم افغانستان همیشه رزمنده بوده و هیچگاه در برابر متجاوزان زانو نزده اند.

طالبان و داعش نخستین دشمنان افغانستان هستند/ فرماندهان تروریستان در عشرت به سر میبرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد