بستن-راه-های-غزنی-ناشی-از-باج-ندادن-است

به گفتۀ باشنده‌گان غزنی، زمانی که از باج‌دهی به گروه طالبان سر باز زده‌اند، طالبان به بستن راه‌های این ولسوالی دست زدند و هشدار دادند تا زمانی که خراج ندهند، این وضعیت ادامه خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: باشنده‌گان قره‌باغ می‌گویند، تمام روستاهایی که مسیرشان قطع شده است هزاره‌نشین‌اند. آنان می‌گویند، حکومت در حل مشکلاتِ این ولسوالی کوتاهی می‌کند و ادامۀ این وضعیت جنگ‌های قومی را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خان، ولسوالی قره‌باغ نیز تأیید می‌کند که طالبان به خاطر نپرداختن خراج، راه‌های رفت‌وآمد مردم را بسته‌اند، اما به گفتۀ او هنوز به گونۀ کلی این مسیرها مسدود نشده است.

خالق‌داد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی اما می‌گوید، ترورهای پی‌هم و بستن راه روستاهای ولسوالی قره‌باغ؛ تلاش‌هایی هدفمند برای شعله‌ورسازی جنگ‌های قومی در این ولایت است که به دلیل ضعف مدیریت مسؤولان محلی روزبه‌روز گسترش می‌یابد. او هشدار می‌دهد که اگر حکومت مرکزی اقدام برای حل مشکلات نکند، بحران غزنی دامن افغانستان را خواهد گرفت.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

قره‌باغ از ولسوالی‌های نسبتاً امن غزنی بود؛ اما اخیراً ترورهای پی‌هم در مناطق و گروگان‌گیری و بستن راه‌های مواصلاتی چهرۀ این ولسوالی را تغییر داده است.

بستن راه های غزنی ناشی از باج ندادن است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد