نا-امنی-مانع-سرمایه-گذاری-درغزنی-شده-است

مقامات حکومتی و سرمایه گذاران غزنی می گویند که نا امنی و فساد مانع فعالیت سرمایه گذاران و شهروندان این ولایت شده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمتین قلندری، رئیس هئیت مدیره اتاق غزنی امروز سه شنبه (21 – قوس) درکابل، با حضور داشت متشبثین سکتور خصوصی، نمایندگان مجلس و شورای ولایتی این ولایت در پنجمین نشست تجاری تاجران این ولایت گفت:« فساد گسترده و نا امنی در این ولایت، چالش های عمده و اساسی فرا راه سرمایه گذاران می باشد».

آقای قلندری همچنان نا هماهنگی میان ادارات و عدم مدیریت در تطبیق پروژه های انکشافی و اقتصادی را نیز از مشکلات اساسی در این ولایت می خواند.

وی هدف از این نشست را "تحکیم روابط تجاران و همچنان بررسی چالش ها و پیدا کردن راه حل آن برای محو فساد و نا امنی"، خوانده، و می گوید، نبود بودجه کافی در تطبیق پروژه های انکشافی و عدم توجه حکومت به امکانات و تسهیلات لازم تاجران و صنعت پیشان این ولایت مشکلات و چالش ها را گسترده تر ساخته است.

از سوی هم کامیله صدیقی، معین وزارت تجارت و صنایع در این نشست، مشکلات امنیتی، حضور کم رنگ زنان و کمبود منابع مالی را از مشکلات عمده و اساسی فرا راه تا جران عنوان کرده گفته است که وزارت تجارت و صنایع از سرمایه گذاران و تاجران کشور، خصوصا این ولایت را حمایت می نماید.

عبدالکریم متین، والی ولایت غزنی همچنان دراین نشست گفت:« بیش از 16 اداره در این ولایت ساختمان و تعمیر مناسب نداشته و 38 ادارهء دیگر در داخل شهر قرار دارد».

وی همچنان علاوه نمود که 28 نوع معادن در این ولایت وجود دارد که 11 معادن آن قرارداد شده و 17 معادن دیگر آن به همکاری وزارت معادن تشخیص داده شده اما تا اکنون در استخراج آن تصمیمی گرفته نشده است.

وی تاکید دارد که حکومت مرکزی در راستای تامین بودجه پروژه های انکشافی و اقتصادی این ولایت همکاری داشته و همچنان وزارت تجارت و صنایع در عرصه های مختلف تجاری سرمایه گذاران و صنعت پیشان این ولایت را، همکاری و حمایت نماید.

وی خاطرنشان ساخت که حدود 4 تریلیون دالر آمریکای این ولایت سرمایه دارد اما بخاطر نبود امکانات لازم و نا امنی، روی تطبیق و مصرف این سرمایه کار صورت نگرفته است.

قابل ذکر است که مسوولان حکومتی و سکتورهای تجاری و اقتصادی، غزنی را یک منطقه باستانی و تمدن اسلامی در جهان خوانده می گویند که حکومت باید بودجه پروژه های انکشافی لازم و امکانات مورد نیاز مردم، تاجران و صنعت پیشان این ولایت را فراهم نماید تا زمینه برای رفت و آمد های گردشگران مساعد شود.

همچنان مسوولان این ولایت نقش گردشگران را در عرصه رشد تجارت و صنایع کشور خصوصا این ولایت مهم و موثر می دانند.

این درحالی است که شمارزیادی از مسوولان حکومتی، سکتورهای اقتصادی و جامعه مدنی ناهماهنگی، فساد گسترده اداری و نا امنی را از چالش های عمده  اساسی فرا راه منافع ملی و سرمایه گذاران این ولایت عنوان می کنند.

 

 

نا امنی مانع سرمایه گذاری درغزنی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد