بسته-شدن-مکتب-در-ولایت-جوزجان-توسط-داعش

مسوولان محلی جوزجان میگویند که تهدید های داعش به خانواده های دانش آموزان، مانع رفتن ۲۶ هزار دانش آموز به مکتب، شده است.

به گزارش افغان نیوز: مسؤولان محلی ولایت جوزجان امروز سه شنبه(14 – سنبله ) به رسانه ها گفته اند که داعش دروازه 75 مکتب را در این ولایت بسته و همچنان به خانواده‌های دانش‌آموزان هشدار داده‌ که فرزندان‌شان را از رفتن به مکتب باز دارند.

 به گفتۀ آنان، در این مکتب‌ها، بیش از 26 هزار دانش‌آموز آموزش می‌دیدند.

حلیمه صدف کریمی، عضو شورای ولایتی جوزجان می‌گوید: گروه داعش با ایجاد بیش از 50 بار ‌بازرسی، به کارمندان دولتی و آموزگاران گفته‌اند، تمام امتیازات و کارت‌های بانکی‌شان را به این گروه بسپارند.

وی اضافه نمود، در حال حاضر 80 درصد ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب زیر ادارۀ داعش قرار دارد.

رحمت‌الله حشر، ولسوال پیشین درزاب می‌گوید که گروه داعش با حضور در بخش‌های کلیدی ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه با پخش اعلامیه‌ها گفته‌اند که دیگر هیچ آموزگار و دانش‌آموزی حق رفتن به مکتب را ندارند.

عبدالحی یشین، رییس معارف/آموزش و پرورش جوزجان نیز با تأیید این خبر می‌گوید، داعش روز گذشته اعلام کرده که درِ 47 مکتب را در درزاب و 28 مکتب دیگر را در قوش‌تپه بسته‌ است.

یشین می افزاید، تلاش‌های بزرگان قوم برای بازکردن این مکتب‌ها جریان دارد.

داعش تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

بر بنیاد آمار ریاست آموزش و پرورش جوزجان، از میان 75 مکتبی که از سوی داعش در ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب بسته شده‌اند، 31 مکتبِ آن مربوط دختران و 44 مکتب دیگر مربوط پسران می‌باشد و بیش از 780 آموزگار در این مکتب‌ها سرگرم آموزش بوده‌اند.

بسته شدن 75 مکتب در ولایت جوزجان توسط داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد