اشرف-غنی-استراتیژی-جدید-آمریکا-فرصتی-است-که-سال-ها-منتظرش-بودیم

داکتر اشرف غنی رییس جمهور کشوراظهار داشت؛ که استراتیژی جدید آمریکا برای افغانستان باعث رفع ابهام و مشخص شدن آینده کشورمان شده و ما از این برنامه راهبردی استقبال میکنیم.

به گزارش افغان نیوز: رئیسجمهور غنی تصریح کرد، که سال های گذشته سال های سختی برای افغانستان بود، ما درشرایط ابهام نسبت به آینده قرار داشتیم، اما امرزو به یاری  خداوند، وحدت ملی و اراده ی سیاسی خود به مرحله ای رسیده ایم که ابهام در حال دور شدن است و مسیر آینده افغانستان به وضاحت معلوم شد. موقف آمریکا یک موقف اساسی و اصولی می باشد. که من امروز به صورت خاص از استراتیژی جدید آمریکا ابراز امتنان می کنم.

اول: این استراتیژی محصول یک پروسه همه جانبه برای تحلیل اوضاع ، محاسبه های گذشته و تشخیص عناصر موفقیت است. تأمین منافع استراتیژیک افغانستان خواهان این است که اصول استراتیژیک موجود باشد. ما مملکتی نیستیم که با هر باد مثل بید بلرزیم. استراتیژی جدید آمریکا با در نظر داشت منافع ما اعلام شده است.

 ما اهداف ومنافع خود را تنها درمیدان سیاست بدست نیاورده ایم، بلکه از نتیجه قربانی نیرو های امنیتی بدست آورده ایم.

 بارها اظهار داشته ایم که جنگ افغانستان جنگ داخلی بوده و ریشه های عمیق در منطقه و افراطیت جهانی دارد. از این جهت نیز از استراتیژی جدید آمریکا استقبال می کنیم.

 تعریف منافع واضح است. اصلاحات را ما مطرح کرده ایم و در تطبق آن خواهان کمک های بین المللی می باشیم. ضرورت اصلاحات چیزی است که توسط مردم افغانستان مشخص می شود، 40% مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند.

دو و نیم سال گذشته تلاش کردیم تا قناعت کشورهای منطقه را حاصل سازیم که افغانستان نقطه ی همکاری و هماهنگی می باشد نه نقطه ی تقابل.

موقعیت افغانستان در اجماع بین المللی واضح شده و دولت افغانستان مورد اعتماد دنیاقرار دارد. استراتیژی جدید آمریکا فرصتی است که سالها منتظرش بودیم و استفاده از این فرصت مربوط اراده ی ملی افغانستان است و کسی دیگر ملامت نیست. بزرگترین هدف ما خاتمه دادن به بحران 40 ساله حاکم بر افغانستان می باشد.

 افغانستان دارای بهترین قانون اساسی  درمنطقه می باشد، که فصل اول آن هویت ما را مشخص کرده و در اسلامی بودن جامعه افغانستان کوچکترین شک وجود ندارد. مسلمان بودیم، مسلمان هستیم و مسلمان خواهیم بود.

برنامه ها به صورت عادلانه تطبق خواهد شد. به فضل خداوند فقیر ترین نقاط افغانستان جا های است که بیشترین ثروت طبیعی را دارد. مشارکت ما مشارکت دو شریک است که بر اساس اهداف مشترک و منافع مشترک به نتیجه رسیده است.

 

اشرف غنی: استراتیژی جدید آمریکا فرصتی است که سال ها منتظرش بودیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد