به-دنبال-سقوط-ولسوالی-خان‌آباد،-جنرال-چهار-ستاره-افغانستان-وارد-قندوز-شد

جنرال مراد در صفحه فیسبوک خود نوشته است: "همزمان با تحرکات شدید دشمن در برخی ولسوالی‎های قندوز، امروز به ولایت کندز آمدیم تا یکبار دیگر با یاری خداوند و دعای خیر شما مردم غیور افغانستان دشمنان قسم خورده صلح و ثبات را درس عبرتی دیگر دهیم."

به گزارش افغان خبر: در همین حال مقامات امنیتی در قندوز می‌گویند که ولسوالی استراتژیک خان آباد را دوباره تصرف کرده‌اند.

قسیم جنگل‌باغ، فرمانده پلیس قندوز گفته است نیروهای امنیتی ساعتی پیش وارد مرکز خان آباد شدند. او گفت در این حملات ۳۸ جنگجوی طالب کشته شده و ۲۶ تن دیگر آنها زخمی شدند.

روز گذشته (30 اسد) مقام‌های دولتی تایید کرده بودند که مرکز خان آباد به دست گروه طالبان افتاد و نیروهای دولتی تا دو کیلومتری آن عقب نشینی کرده‌ بودند.

حکومت در بیشتر مواردی که طالبان موفق به پیشروی شدند، مراد علی مراد جنرال چهار ستاره را برای سرکوب ستیزه جویان این گروه به میدان نبرد فرستاده است.

در همین حال یاسین ضیا، والی تخار نیز با جمعی از نیروهای امنیتی افغانستان برای "بیرون راندن کامل طالبان از خان آباد و دیگر مناطق قندوز" به این ولایت رفته است.

سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار به رسانه ها گفته است که نیروهای تازه نفس تحت فرماندهی والی تخار از این ولایت وارد قندوز شده و میدان توب و پل آقتاش را از طالبان پس گرفته‌اند.

پیش از آن اسدالله عمرخیل والی قندوز، در یک نشست مشترک خبری در شهر قندوز گفت که عملیاتی برای پس گیری خان آباد آغاز شده است.

به دنبال سقوط ولسوالی خان‌آباد، جنرال چهار ستاره افغانستان وارد قندوز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد