ولسوالی-درقد-تخار-در-محاصره-طالبان-قرار-گرفت

مقام‌های محلی ولایت تخار گفته‌اند که ولسوالی درقد این ولایت از چند روز به این سو در محاصره کامل طالبان است و ۳۰۰ تن سرباز پولیس نیز در این منطقه گیر مانده‌اند.

به گزارش افغان خبر: حمزه، فرمانده پولیس ولسوالی درقد گفته است که 300 سرباز پولیس در این ولسوالی گیر مانده‌اند و راه بیرون رفت این ولسوالی از سوی طالبان بسته‌شده است.

این ولسوالی که از مسیر ولسوالی خواجه بهاءالدین تأمین مواصلات می‌شد، حالا این مسیر نیز از سوی طالبان با جاگذاری ماین ها بسته‌شده است.

به گفته فرمانده حمزه، ولسوالی درقد از 5 روز به این سو در محاصره کامل طالبان درآمده است و جنگ شدید نیز میان دو طرف جریان دارد.

از چند روز به این سو جنگ میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی در این ولسوالی جریان دارد، اما به گفته فرمانده پولیس این ولسوالی اکثر مناطق از سوی طالبان تصرف‌شده است.

تخار یکی از ولایات شمال کشور است که مخالفان مسلح در این ولایت نفوذ کرده و با جمع‌کردن حشر و ذکات از مردم با همکاری جنگجویان خارجی فعالیت می‌کند.

هنوز برای رهایی این ولسوالی نیروهای تازه‌نفس دولتی به این ولسوالی اعزام نشده‌اند و سرنوشت این 300 سرباز پولیس نیز نامعلوم است.

این در حالی است که صبح امروز ولسوالی خان‌آباد ولایت قندوز نیز به دست طالبان افتاد و نیروهای دولتی مجبور به فرار شدند.

ولسوالی درقد تخار در محاصره طالبان قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد